تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 11:05
کد خبر : 32544

مشارکت مردمی با استفاده از شورایاری‌ها

مشارکت مردمی با استفاده از شورایاری‌ها

برای افزایش مشارکت مردم در مسائل شهری و افزایش فعالیت آنان در حل و فصل موضوعات مرتبط با حوزه ی زیست خود و شهری که به آن تعلق دارند، همچنین افزایش اعتماد مردم به نهادهایی که وظیفه ی مدیریت شهری را برعهده دارند نیازمند تشکیل این نهاد مردمی یعنی شورایاری ها هستیم.

یادداشتی از فریدون انصاری

امروزه در زمینه ی شناخت مسائل و همچنین اولویت بندی آنها در حوزه های شهری و مدیریت شهری مردم نقش بسزایی پیدا کرده اند. اگر ما در این حوزه، مسائل را به سمت مردم سوق ندهیم و به مشارکت و حفظ مشارکت مردم توجه ننماییم دیر یا زود شاهد موضع گیری مردم نسبت به عملکرد خود خواهیم بود. از طرفی دیگر اگر مردم مشارکت نداشته باشند و صرفا قدرت تصمیم گیری در حوزه ی مدیریت شهری را به شوراها تفویض نماییم و آنها خود به همراه تیم های مشاوره ای شان شروع به تصمیم گیری در مورد مسائل شهری نمایند با سیاسی شدن مسائل شهری آنچه که به قتلگاه خواهد رفت نیازهای مردم و مسائلی است که روز به روز حجم آنها در حال افزایش است. در طول سالیان متمادی نیز این سیاسی بازی ها هرگز اجازه ی پرداخته شدن به این گونه مسائل را نداده اند.

به همین سبب اکنون برای افزایش مشارکت مردم در مسائل شهری و افزایش فعالیت آنان در حل و فصل موضوعات مرتبط با حوزه ی زیست خود و شهری که به آن تعلق دارند، همچنین افزایش اعتماد مردم به نهادهایی که وظیفه ی مدیریت شهری را برعهده دارند نیازمند تشکیل این نهاد مردمی یعنی شورایاری ها هستیم.
شورایاری ها مهم ترین نهادی هستند که می توانند مردم را به مشارکت در این حوزه ترغیب نمایند. از آنجا که استفاده از ظرفیت مردم در حوزه ی مدیریت شهری به امری اجتناب ناپذیر مبدل گردیده اهمیت این نهاد مردمی را بیش از پیش برای ما مشخص می نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.