تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 11:13
کد خبر : 126454

چه کسانی به رضا عاشری پیشنهاد رشوه داده اند؟

آقای عاشری! رشوه دهندگان را معرفی کنید!

آقای عاشری! رشوه دهندگان را معرفی کنید!
هفته گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از بازداشت یک عضو شورای شهر رشت به‌دلیل ارتشا و دریافت رشوه بود. خبری که به‌سرعت در فضای رسانه‌ای استان گیلان دست‌به‌دست شد و افراد مختلفی در این خصوص به اظهار نظر پرداختند.

اختصاصی جارستان: هفته گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از بازداشت یک عضو شورای شهر رشت به‌دلیل ارتشا و دریافت رشوه بود. خبری که به‌سرعت در فضای رسانه‌ای استان گیلان دست‌به‌دست شد و افراد مختلفی در این خصوص به اظهار نظر پرداختند.

 

رضا عاشری عضو شورای شهر رشت یکی از افرادی بود که با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و ادعا کرد که عده‌ای به او پیشنهاد دریافت رشوه ‌«دلار و سکه و درصد انجام کار» برای برخی از پرونده‌های کمیسیون ماده صد داده‌اند. ایشان همچنین با انواع صیغه‌های قسم از این موضوع اعلام انزجار و برائت نمودند.

 

در این مقال کاری با اعلام انزجار ایشان نیست اما رضا عاشری عضو شورای شهر رشت باید بداند که طبق قانون، هم «رشوه‌دهنده» و هم «رشوه‌گیرنده» مجرم هستند.

 

مطابق ماده سه و چهار قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری، برای فرد رشوه‌گیرنده و رشوه‌دهنده مجازات حبس و جزای نقدی درنظر گرفته شده‌است. در صورتی که جرم شخص ثابت شود، به شش ماه تا سه سال حبس یا هفتادوچهار ضربه شلاق محکوم خواهد شد. هم‌چنین مالی که به‌‌عنوان رشوه داده شده، دیگر به راشی پس داده نمی‌شود و به ‌نفع دولت ضبط خواهدشد.

 

حال انتظار است که آقای عاشری از جهت امر به معروف و نهی از منکر، نسبت به معرفی افرادی که به ایشان پیشنهاد رشوه داده‌اند به دستگاه قضا اقدام نماید. سپس با اعلام ارتباط این افراد با پرونده‌های مورد نظر در تخلفات ساخت‌و‌ساز، از طریق حراست شهرداری نسبت به آن پرونده‌ها با دقت بیشتری برخورد شود و زمینه نهی از منکر را برای سایر همکاران خود فراهم آورد تا رشوه‌دهندگان در صورت ناامیدی از یک عضو شورا، سراغ سایر اعضای شورای شهر نروند.

 

اگر فساد مالی را یک منکر بدانیم، قطعاً مبارزه با فساد سیستمی در صورتی اتفاق خواهد افتاد که افراد رشوه‌دهنده شناسایی و معرفی شوند و با متخلفین نیز براساس چارچوب قوانین مربوطه برخورد شود.

 

قطعا این موضوع آزمونی بر ادعای رضا عاشری خواهد بود که می‌تواند گشایشی برای موضوع مبارزه با فساد باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.