تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 1:25
کد خبر : 127022

درخواست کمیسیون بودجه برای تجلیل از مدیران مالی شهرداری رشت در پی تحقق کامل بودجه درآمدی ۱۴۰۲

درخواست کمیسیون بودجه برای تجلیل از مدیران مالی شهرداری رشت در پی تحقق کامل بودجه درآمدی ۱۴۰۲
جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت عصر سه شنبه به ریاست سید شمس شفیعی و با حضور محمدحسن عاقل منش، مجید عزیزی و هادی رمضانی دیگر اعضای کمیسیون در ساختمان شورا برگزار شد

جارستان: جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت عصر سه شنبه به ریاست سید شمس شفیعی و با حضور محمدحسن عاقل منش، مجید عزیزی و هادی رمضانی دیگر اعضای کمیسیون در ساختمان شورا برگزار شد.

 

سید شمس شفیعی در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته معلم و کارگر و با اشاره به مراسم امروز شهرداری رشت برای قدردانی از کارگران، بیان داشت: در خصوص کارت هدیه کارگران نیز با پیگیری های شورا و پاسخ دیوان عدالت اداری، مشکلات قانونی اهدای کارت هدیه به کارگران رفع شد.

 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به رشد درآمدی شهرداری رشت در دوره شورای ششم افزود: بودجه شهرداری رشت از ابتدای شورای ششم طی سه سال از حدود ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حدود ۶ هزار میلیارد تومانی رسید که این موضوع حاصل زحمات پرسنل شهرداری به ویژه مدیران و کارکنان حوزه مالی شهرداری رشت بود.

 

شفیعی در ادامه خواستار تجلیل مالی از مدیران حوزه مالی شد و بیان داشت: نگرانی از بابت رکود ساخت و ساز در سال جاری وجود دارد و نیمی از بودجه شهرداری به طور مستقیم و غیرمستقیم از صنعت ساخت و ساز است. سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان از بودجه محقق شده شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰ بود. به همین دلیل با در نظر گرفتن این موضوع نیاز به پایش ماهانه داریم و برخی هزینه ها باید در صورت محقق شدن درآمدهای پیش بینی شده انجام شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل در سال جاری تخفیف های مربوط به ساخت و ساز را در ماه های ابتدایی سال در نظر گرفتیم و در بافت فرسوده نیز ۷۵ درصد تخفیف لحاظ شده است تا در شش ماه نخست تفاوت درآمدها و هزینه ها کاهش یابد و شهرداری بدهکاری نداشته باشد.

 

ارائه گزارش بودجه شهرداری رشت

 

علی بهارمست در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت نحوه تدوین بودجه خاطر نشان کرد: تدوین بودجه نیاز به احصاء اطلاعات از حوزه های مختلف شهرداری دارد و کتابچه بودجه حاصل کار چندین ماهه بوده است. امیدواریم بودجه سال ۱۴۰۳ محقق شود و پروژه های دیده شده نیز به نتیجه برسد.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت افزود: بخش عمده ای از تحقق درآمد در ماه های پایانی سال اتفاق می افتد و اگر برخی پروژه ها از جمله آسفالت در ماه های ابتدایی سال اتفاق نیفتد فصل کار و اجرای پروژه ها را از دست خواهیم داد و این دغدغه در بین پرسنل حوزه عمرانی وجود دارد.

 

معصومه خانزاده نیز در ادامه با اشاره به تحقق کامل بودجه ۱۴۰۲، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲، در بخش درآمد حدود ۲۶۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۰۴ درصد بودجه درآمدی پیش بینی شده محقق شد و همه مناطق بودجه درآمدی پیش بینی شده را محقق کردند که معادل ۷۴ درصد کل بودجه بود.

 

مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت ۲۶ درصد مابقی مربوط به فروش املاک و دارایی های سرمایه ای و وام بوده که به نوعی برای شهرداری رشت ذخیره شده است.

 

در ادامه، اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اهدای لوح تقدیر از زحمات مدیران مالی شهرداری رشت قدردانی کردند.

 

لایحه تجلیل از معلمان برگزیده به مناسبت هفته معلم

 

بر اساس این لایحه از با اهدای ۵۰۰ کارت هدیه ۴۰۰ هزار تومانی (جمعا به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان) از معلمان بسیجی و نمونه قدردانی خواهد شد.

 

این لایحه پس از تبادل نظر مورد موافقت اعضای کمیسیون بودجه قرار گرفت.

https://t.me/jarestannews/47777 تقسیط عوارض شرکت افق آینده کاسپین (هایپر احمدی)

 

با عنایت به اعتراض مالک و رای صادر شده مبنی بر پرداخت ۶۴۹ میلیارد ریال از سوی مالک که ۲۴۹ میلیارد ریال آن پرداخت شده است؛ مالک درخواست تقسیط یک ساله (۱۲ ماهه) مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال باقیمانده را دارد.

 

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با این لایحه موافقت کردند.

 

کمک مالی به هیئت بیت الزهرا (س) به مبلغ ۵ میلیون تومان

 

این لایحه نیز مورد موافقت اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.