تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 14:44
کد خبر : 127038

چرا از افشای لیست ۵میلیاردی گروه های جهادی بر آشفتند؟

ذبح شفافیت به نفع مدیران همسو

ذبح شفافیت به نفع مدیران همسو
پس از انتشار خبر پرداخت پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض استانداری به برخی از گروه‌های جهادی استان گیلان، این مطلب در سایت‌های خبری مختلفی بازنشر شد و هرکس به فراخور اندیشه و دیدگاه خود به نقد آن پرداخت. این میان تعداد محدودی از صفحات مجازی که به کار خبرنویسی مشغولند، به شیوه روایتگری جارستان تاختند و به زعم خود تلاش کردند تا تصمیم‌سازان اصلی را تبرئه کنند و از گزند افکار عمومی دور نگه دارند.

اختصاصی جارستان: پس از انتشار خبر پرداخت پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض استانداری به برخی از گروه‌های جهادی استان گیلان، این مطلب در سایت‌های خبری مختلفی بازنشر شد و هرکس به فراخور اندیشه و دیدگاه خود به نقد آن پرداخت. این میان تعداد محدودی از صفحات مجازی که به کار خبرنویسی مشغولند، به شیوه روایتگری جارستان تاختند و به زعم خود تلاش کردند تا تصمیم‌سازان اصلی را تبرئه کنند و از گزند افکار عمومی دور نگه دارند.

اما توضیح چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

 

پایگاه خبری جارستان در طول دوران فعالیت، ملزم به رعایت اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بوده و در انعکاس اخبار و تحلیل‌ها، همواره استقلال خود را حفظ کرده‌است. به همین سبب مشی سیاسی هیات تحریریه جارستان که عموماً از فعالین شناسنامه‌دار جریان اصلاح‌طلبی کشور محسوب می‌شوند، مانع عدم انتشار بی‌طرفانه و شفاف اخبار نیست. در نتیجه طرح این موضوع و تقلیل مطلب روشنگرانه جارستان به دعواهای جناحی، پاک کردن صورت مساله و فرار به جلو برای کمرنگ کردن اصل ماجرا به حساب می‌آید.

 

بر اساس چارت سازمانی استانداری گیلان، «اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی» یکی از ادارات زیرمجموعه‌ «معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی» استانداری است و به تبع آن هر مورد و اشکالی در این حوزه، به‌طور مستقیم به شخص مدیرکل و پس از آن به معاون سیاسی استاندار بازمی‌گردد. در نتیجه طرح انتقاد به این پرداخت‌های مالی غیرشفاف و سلیقه‌ای بدون پاسخگو کردن مدیران مربوطه، از اساس بی‌حاصل است و منطقی به نظر نمی‌رسد. پایگاه خبری جارستان بدون درنظر گرفتن جایگاه و مقام سیاسی مدیران تصمیم‌ساز، صرفا به روایت اصل خبر می‌پردازد و قضاوت را به افکار عمومی می‌سپارد. واضح است که در صورت نادرستی مطلب منتشر شده، حق پاسخگویی و درج جوابیه روابط عمومی استانداری گیلان محفوظ است.

 

اصل وجودی یک رسانه، به عدم وابستگی و انتشار بی‌طرفانه اخبار برمی‌گردد. به عبارت بهتر، خبرنگار در وهله اول باید از هرنوع وابستگی فکری و جریانی رها باشد و حقیقت را برای تطهیر مدیران همسو به مسلخ مصلحت نکشاند. شوربختانه یک جریان فکری خاص با تندروی در موضوعات عام، مدت‌هاست که طرح منصفانه هر انتقادی را به حاشیه می‌کشاند و با نگاهی مغرضانه و هدفمند، به‌دنبال وقفه در اطلاع‌رسانی دقیق و عدم شفاف‌سازی مسایل مختلف استان برای افکارعمومی است. لذا پایگاه خبری جارستان برای مقابله با این تفکر مسموم رسانه‌ای، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و با حفظ رویکرد صادقانه موجود، صدای رسای مردم باقی خواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.