تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 19:24
کد خبر : 126438

پیاده‌راه فرهنگی یا آشوب در تگزاس؟!

پیاده‌راه فرهنگی یا آشوب در تگزاس؟!
تردید نداشته‌باشید که اجرای دائم برنامه‌های فرهنگی و هنری٬ فضای مرکزی شهر رشت را خانوادگی می‌کند و محیط امنی برای عموم شهروندان می‌سازد.

جارستان: پیاده‌راه شهرداری که صفت “فرهنگی” را به‌دوش می‌کشد٬ یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌هایی‌ست که سالانه گردشگران بسیاری را برای سفر به رشت ترغیب می‌کند.

 

اختصاصی جارستان: قدم زدن در پیاده‌راه رشت با آن باران‌های همیشگی و عطر خوش خاک باران خورده و ملودی گوش‌نواز یک‌ هنرمند موسیقی خیابانی٬ کم از زیبایی‌های پاریس ندارد.

بافت تاریخی ساختمان‌های پیاده‌راه٬ عطر خوشمزه گاری‌های کبابی و چای دبش شبانگاهی٬ محیطی منحصر‌به‌فرد به وجود آورده٬ که فقط در این اقلیم یافت می‌‌شود‌.

از زمان احداث پیاده‌راه٬ سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری رشت در کنار هنرمندان گیلانی٬ پایه‌گذار برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری بود و‌ این برنامه‌ها هنوز هم کم و بیش ادامه دارد.

از طرح تئاتر دائم خیابانی تا اجرای جُنگ‌های شبانه٬ همه و‌ همه فضای مفرحی برای رشتوندان ساخته بود و همین مساله فضای پیاده‌راه را به محیطی امن و خانوادگی برای مردم تبدیل می‌کرد.

اما گاهی یک سیاست اشتباه ورق را طوری برمی‌گرداند که انگار هیچوقت روی‌ دیگری نداشته است! فراموش نکنیم که ابتذال در مکانی رشد می‌کند که فرهنگ وجود نداشته باشد.

شاید برای همین، امروزه این فضا بیشتر شکل چاله‌میدان به‌خود گرفته‌است و متاسفانه گاهی شاهد وقوع درگیری‌های خیابانی حتی با سلاح سرد در این مکان هستیم.

 

این اتفاق تلخ جدا از اینکه محیط ناامن و پرتنشی برای خانواده‌ها به‌ وجود می‌آورد٬ نگاه مسافرین و بازدیدکنندگان شهر رشت به فرهنگ اصیل و قدیمی منطقه را تغییر خواهد داد.

 

ضمن تاکید بر اهمیت حضور پیاده‌راه در رشت٬ لازم است تا مسئولین امنیتی و فرهنگی استان هرچه سریعتر راه‌حلی برای رفع این معضل بیابند و پیاده‌راه رشت را به روزهای اوج و شکوهش بازگردانند. تردید نداشته‌باشید که اجرای دائم برنامه‌های فرهنگی و هنری٬ فضای مرکزی شهر رشت را خانوادگی می‌کند و محیط امنی برای عموم شهروندان می‌سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.