تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1399 - 19:04
کد خبر : 65034

دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ورود مسافران تابستانی شیوع کرونا را تشدید می‌کند

دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ورود مسافران تابستانی شیوع کرونا را تشدید می‌کند

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ورود مسافران تابستانی باعث تشدید شیوع بیماری کرونا در استان می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و گردشگاه‌ها الزامی است. ارسلان سالاری روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ورود مسافران تابستانی باعث تشدید شیوع بیماری کرونا در استان می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و گردشگاه‌ها الزامی است.

ارسلان سالاری روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: تعطیلات روزهای گذشته باعث افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان شده و مهمترین نگرانی ما، عادی انگاری بیماری کرونا توسط مردم است.

وی بیان کرد: بیماران مسن، دیابتی و دارای فشار خون بالا باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک در جلسات و تجمعات الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اکنون بیشتر تلاش می کنیم تا زنجیره انتقال و تکثیر ویروس را در جامعه قطع کنیم و این امر با رعایت فاصله گذاری توسط مردم، کنترل و پایش‏ های بهداشتی محقق خواهد شد.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر خود کرده، از همان روزهای نخست شیوع، استان گیلان را هم به شدت متاثر کرد و باعث تعطیلی اجتماعات مردمی، فروشگاه ها، مدارس و دانشگاه ها شد.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.