تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1397 - 2:27
کد خبر : 35076

زاهد و ذاکری، لزوم همگرایی بیشتر

زاهد و ذاکری، لزوم همگرایی بیشتر

آنچه در این روزها بیش از پیش می تواند موجب پیشبرد و بهبود اهداف این تفکر شود ، همدلی و همگرایی هرچه بیشتر این دو عضو شوراست که البته در ظاهر تا کنون محقق شده و امر دور از انتظاری نیز نیست.

جارستان- با استعفای اجباری شکریه و انتخاب حضور در اصناف بهراد ذاکری پزشک جوان اصلاح طلب که برحسب محاسبات شناسنامه‌ای اعضا، جوانترین عضو شورای شهر رشت محسوب می‌گردد وارد این مجموعه پرتنش و پرحاشیه شد. منهای در نظر گرفتن اینکه با ورود ذاکری تعداد اعضای حزبی لیست اصلاح طلبان از سه به چهار افزایش یافته و منهای در نظر گرفتن اینکه به نظر می رسید برخی اعضای لیست اصلاح طلبان حاضر در شورا تمایل چندانی به حضور وی در شورا نداشتند و اکنون در این مقال جای گسترش این مبحث نیست به نظر میرسد بهراد ذاکری موجب تقویت جایگاه یک نسل خاص در شورا شده است. نسلی که پیش از این فرهام زاهد را به عنوان نماینده ای از خود در شورا داشت.
این نسل که می توان بخش عمده ای از آنان را جوانان اصلاح طلب نامید ، چه آنانی که در قالب و تشکیلات حزبی مشغول و فعال بودند و چه آنان که در بخش اندیشه ورزی و تقویت بنیانهای اجتماعی و فرهنگی اصلاح طلبی مشغولند و وابستگی حزبی و سیاسی ندارند. این نسل در سالهای دور و عنفوان جوانی نیز یک بار شانس خود را با کاندیداتوری فرهام زاهد سنجیده بود پس از آن نیز نمایندگانی از خود راهب پارلمان شهری نمود که البته به شکل صددرصد به این جریان تعلق نداشتند اما مورد حمایت ضمنی این جریان قرار داشتند. حتی می توان ثابت قدم را در مقطعی شهردار همین نسل دانست، البته تا آنجایی که که این جریان در فضاسازی رسانه ای و فکری حامی او بود واز جایی ثابت قدم و این جریان از یکدیگر بریدند و جاهایی نیز بخشی از این نسل حتی در مقابل ثابت قدم ایستاد.
این جریان در پستها و مقام های رسمی و انتصابی جایی ندارد ، چرا که لایف استایل او همواره مورد رد نهادهای ممیز قرار داشت ، اما اکنون فرهام زاهد و بهراد ذاکری را می توان نماینده صد در صد این جریان دانست . با کمی اغماض شاید حامد عبدالهی و رضا رسولی نیز در شورای فعلی میتواند عضو شورای شبیه به این جریان اجتماعی باشند.
اکنون فرهام بلند قدی که ریش خود را می تراشد و دکتر ذاکری که آستین کوتاه می پوشد در کنار یکدیگر در کرسیهای شورا نشسته اند. دوستان و حامیان مشترک بسیاری دارند آنقدر که گروه توطیه پرداز گاهی اختلافهای ظاهری آنها را نیز حقه و نیرنگ آنانی می داند که مثلا مسیر را برای حضور این دو در شورا هموار کرده اند! این دو در اتمسفر فکری و اجتماعی یکسانی رشد یافته اند، دغدغه های فکری و سیاسی بسیار مشابه دارند و از همه مهمتر همانگونه که پیش از این نوشتیم نمایندگی یک جریان پرطرفدار، فراگیر و الیت جامعه را در شورا به عهده دارند.
آنچه در این روزها بیش از پیش می تواند موجب پیشبرد و بهبود اهداف این تفکر شود ، همدلی و همگرایی هرچه بیشتر این دو عضو شوراست که البته در ظاهر تا کنون محقق شده و امر دور از انتظاری نیز نیست.
حال شورای شهر رشت و به طبع آن فضای اصلاح طلبی وارد فاز جدیدی شده است و این دو با همگرایی بیشتر می توانند در راستای اهداف جوانان چشم انتظار و خواست های اجتماعی این قشر گام های موثری بردارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.