تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 19:27
کد خبر : 26704

به مناسبت سالروزتاسیس بیمه درایران

به مناسبت سالروزتاسیس بیمه درایران

سختی کاردرنمایندگی زمانی برای دیگران قابل درک است که ازآنها بخواهیم تنها با کسب علم وتلاش گفتاری واعتباراجتماعی برخلاف سایرصنعتها که تولیدات محور مذاکرات ومعاملات است دست به درآمدزایی بزند.

?یادداشت به مناسبت سالروزتاسیس بیمه درایران

?سال ۱۳۹۳ میلادی -ژنو تنها دریک ماه بیش از۹۰قراردادبیمه ای دریک دفتررسمی ثبت شد.

?تغییرشکل بیمه بدلیل مخالفتهای کلیسا که بیمه به شکل رایج آن رابهره می دانستند بامخالفت شدید مذهبی قرارمی گرفت.

?اماسیرتحولات شکل گیری بیمه درتاریخ جهان به بیش از ۶۰۰سال برمی گردد.

?تلاشهای بشر برای همپوشانی وحمایت مادی ومعنوی درحفظ وجبران سرمایه های مالباختگان بی نظیر وبه نوعی یک حرکت اجتماعی بی بدلیل ضدامپریالیستی(سرمایه داری) انحصاری محسوب میشد.

?با نگاه به وجه تمایز حرکت بشربه سوی اینده نگری وحفظ وانسجام سرمایه های مادی مردمان یک یاچندسرزمین اهمیت بیمه دوصدچندان به حساب می آید.

تاریخ بیمه درایران

با وجود این بیمه شکل حرفه‌ای و امروزی آن برای اولین بار در سال ۱۲۶۹ هجری شمسی در کشور ما مطرح گردیده است.

?در این سال مذاکراتی بین دولت ایران و سفارت روس به عمل آمد و متعاقب آن امتیاز فعالیت انحصاری در زمینه بیمه و حمل و نقل برای مدت ۷۵ سال به یک تبعه روس بنام لازارپلیاکف واگذار شد.

?با این وجود نامبرده ظرف مهلت سه سالی که جهت آغاز فعالیت بیمه‌ای برای وی در نظر گرفته شده بود قادر به تأسیس شرکت بیمه مورد نظر نگردید و به همین جهت این امتیاز از وی سلب شد.

? متعاقباً در سال ۱۲۸۹ هجری شمسی دو شرکت بیمه روسی به نامهای نادژدا و کافکازمرکوری اقدام به تأسیس نمایندگی بیمه جهت بازدید و پرداخت خسارت در ایران نمودند.

?در سال ۱۳۱۰ با تصویب قانون ثبت شرکت‌ها در ایران شرکتهای بیمه‌ای انگلیسی، آلمانی، اتریشی، سوئیسی و امثال آن مانند : گستراخ- آلیانس- ایگل استار- یورکشایر- رویال- ویکتوریا- ناسیونال سوئیس- فنیکس- اتحاد الوطنی و … در ایران اقدام به ایجاد شعبه و نمایندگی کرده و به فعالیت بیمه‌ای پرداختند.

 

♦️گسترش فعالیت‌های شرکت‌های بیمه خارجی مسئولان کشور را متوجه ضرورت تأسیس یک شرکت بیمه ایرانی کرد که تأسیس و فعالیت رسمی خود را از اواسط آبان‌‌ ماه همان سال آغاز کرد.

?تأسیس شرکت بیمه ایران را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ فعالیت بیمه کشور دانست زیرا از آن پس دولت با در اختیار داشتن تشکیلات اجرائی مناسب قادر به کنترل بازار و نظارت بر فعالیت مؤسسات بیمه خارجی گردید.

? اما ۸۲ سال قبل درچنین روزی…..?

⚜️در سال ۱۳۱۴ “شرکت سهامی بیمه ایران” با سرمایه صددرصد دولتی تأسیس شد.⚜️

?بانگاهی گذرا به وقایع ورخدادهای بیمه ایران آنچه که مغفول ماند عناصرحیاتی وشاهرگهای اصلی این بنگاه اقتصادیست.

?نمایندگان محترم وبی ادعای شبکه فروش?

?افرادی که درهمه حال ودرتمام شرایط بحرانی وعادی درصحنه حضورداشتندودارند.
?تلاشگرانی بی ادعا مخلص و سختکوش
به این مناسبت یادآوری سالروزتاسیس بیمه ایران فرصت مغتنمی برای هم اندیشی واتخاذسیاستها واستراتژیهای منطقی درجهت قدردانی ازاین جمعیت عظیم ووفادار است.

?افرادی که هنوز به روال ۸۲سال قبل تنها به عنوان نماینده شناخته می شوند.

?افرادیکه باتمام وجود دوران جوانی خودراصرف نظراز کسب درآمد ،صرف کاروتلاش درصنعت بیمه می کنند.

?امروزمدیران ومسئولین باید فرصت رابه بازنگری درقوانین حمایتی نمایندگان قراردهند.

?ونماینده تنها به عنوان فروشنده ویک قراردادلیست کارمزد معنا وتفسیر نشود.

?نماینده انسان شریفی است همانندتمامی انسانهایی که برای آینده خودتلاش می کنندتازندگی بهتر واسوده تری رابدست آورند.

?سختی کاردرنمایندگی زمانی برای دیگران قابل درک است که ازآنها بخواهیم تنها با کسب علم وتلاش گفتاری واعتباراجتماعی برخلاف سایرصنعتها که تولیدات محور مذاکرات ومعاملات است دست به درآمدزایی بزند.

?نماینده انسان شریفی است که درسرما وگرما درکنارمردم قرارمی گیردتابیم حوادث احتمالی آینده آنان را با جان ودل تحت پوشش قراردهد.

?نماینده انسان شریفی است که درهمه حال خوشی وناخوشی رقابت سالم وغیر رقابتی دیگر شرکتها همچون کوه استوار ازعنوان واسم بیمه ایران دفاع می کند…..

?چنین نمایندگان وانسانهای شریف باید آینده ای درخشان برایشان ترسیم شود.

⚜️آینده ای که فرزندان وخانوادهایشان احساس امنیت وارامش بی پایان رانیز لمس کنند.⚜️

?واما دراین بین ظهور وپیدایش نهادهای صنفی به مثابه کارکرد حمایتی می بایست پشت نمایندگان بااتخاذ برنامه های مهم ورفاهی این خلآ راپرکند.

واین نیزمیسورنخواهدبود جزحمایتهای نهادهای دیوانسالاراداری بیمه ایران ونگاه حمایتی مدیران ارشد محترم شرکت بیمه ایران وهمه نمایندگان فعال صنعت بیمه.

?تلاش برای بهبود فضای کسب وکار ورضایت مشتریان درکنار رفاه واسایش نمایندگان عزیزوصبور درقالب یک پروتکل تدوین واجراشود.ازجمله..
بیمه بازنشستگی -وام خرید دفاترنمایندگی-سفرهای زیارتی وسیاحتی-…..شایداز خواسته های بحق نمایندگان محترم است.

?باشد که با کمک وپشتکار وحمایت بی دریغ از نمایندگانتا مسئولین محترم ارامشی بی پایان برای خانواده بزرگ بیمه ایران رقم زده شود.

 

سیروس صبح سحر

عضوهیات مدیره انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.