تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 20:20
کد خبر : 127139

شهردار رشت در صحن علنی شورای اسلامی مطرح کرد؛

نصب تمثال ۲۴ سردار شهید دوران دفاع مقدس در ورودی شهر رشت

نصب تمثال ۲۴ سردار شهید دوران دفاع مقدس در ورودی شهر رشت
لزوم نصب سیستم اطفای حریق توسط کسبه و بازاریان رشت

جارستان: رحیم شوقی با حضور در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با گرامیداشت دهه کرامت به فعالیت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت اشاره کرد و گفت: نیمه نخست سال گذشته طی مکاتبه ای با استانداری گیلان جهت اخذ مجوز نیرو برای جذب ۵۲ نفر را داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه روز گذشته در جلسه مدیریت بحران استان که به ریاست معاونت عمرانی استاندار گیلان برگزار شد این نامه پیگیری و بر جذب تعداد نیرو و دریافت مجوز از سوی سازمان شهرداری ها تاکید کردم چرا که این جذب تخصصی است و باید آزمون برگزار شود، افزود: قطعا تا حصول نتیجه این موضوع پیگیری و مورد تاکید و در دستور کار شهرداری قرار دارد.

 

شوقی به آتش سوزی گسترده شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) اشاره کرد و ادامه داد: در اولین اقدام با رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت جلسه ای گذاشته شد تا موضوعات و موانع و دغدغه ها بررسی شود چرا که بی شک ارتقای سازمان موجب افزایش رضایتمندی مردم در مواقع بحران خواهد شد و تمام تلاش ما نیز در راستای پاسخگویی لایق بر خواسته های بحق رشتوندان است.

 

شهردار رشت با اشاره به اینکه به همه بازاریان گفته شده به صورت مکتوب اعلام خطر کنند و به همه فروشگاه ها و کسبه ابلاغ شده تا به فکر سیستم اطفای حریق داخلی باشند، تصریح کرد: بسیاری از این مغازه ها که از سایبان استفاده کرده اند در مواقع آتش سوزی مانع از عبور خودروی سبک آتش نشانی می شوند لذا باید برای این موارد چاره ای اندیشیده شود.

 

وی به بارش بی سابقه باران و آبگرفتگی معابر و خیابان ها اشاره کرد و ادامه داد: در همان دقایق ابتدایی با همراهی ریاست شورا در خیابان ها حضور داشتم و همه شما اعضای شورا در یک گوشه از شهر حضور داشتید تا هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.

 

شهردار رشت به آبگرفتگی شدید در انتهای منطقه دیانتی شهر رشت اشاره کرد و افزود: شهرداری همین منطقه دیانتی را دو ماه گذشته لایروبی انجام داده اما با این وجود بر اثر شدت بارش ها جوابگو نبوده چرا که طی ۲ ساعت ۵۰ میلی متر باران ثبت شده که در تاریخ رشت کم سابقه است.

 

وی با تاکید بر اینکه قطعا نواقصاتی وجود دارد که باید نقاط ضعف برطرف شود برخی جاها نیاز به لایروبی دارد که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، تصریح کرد: به مدیران مناطق نیز دستور داده شده تا نقاط ضعف را برطرف کنند.

 

شهردار رشت با بیان اینکه تفکیک و قرار دادن زباله در ساعت های عنوان شده بسیاری از دغدغه ها و مشکلات را برطرف می کند، بیان کرد: مشارکت همه مردم، انجمن‌ها و سازمان‌های متولی برای فرهنگ سازی در این زمینه لازم است.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمینه حفظ و مراقبت از محیط زیست نظیر جمع آوری آب‌های سطحی و هدایت آنها افزود:همه باید برای جلوگیری از آلودگی زمین تلاش کنیم و اگر به هر دلیل پسماند ایجاد می‌کنیم باید براساس ضوابط و موضوعات علمی برای دفن اصولی و بازیافت آن برنامه ریزی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به ورودی های رشت از جاده تهران و تعریض این مسیر گفت: همچنین از دیگر اقدامات پروژه زیباسازی سیمای بصری ورودی شهر را می توان اتمام لوله گذاری هدایت آبهای سطحی، تعریض معابر، جدول گذاری، خاک ریزی و همچنین اصلاح نورپردازی و نصب تمثال ۲۴ نفر از سرداران شهید نام برد که ان شاالله به زودی بهره برداری می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.