تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 17:55
کد خبر : 82075

فرماندار: بارانداز راه آهن آستارا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار: بارانداز راه آهن آستارا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛فرماندار آستارا گفت: بارانداز راه آهن این شهرستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطابق اعلام شرکت پیمانکار، ظرف ۱۸ ماه تکمیل خواهد شد. عباس صابر روز دوشنبه در بازدید از بارانداز راه آهن آستارا گفت: ۱۳ کیلومتر خط ریلی در راه آهن آستارا و بارانداز آن اجرا شده و سه کیلومتر

جارستان به نقل از ایرنا؛فرماندار آستارا گفت: بارانداز راه آهن این شهرستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطابق اعلام شرکت پیمانکار، ظرف ۱۸ ماه تکمیل خواهد شد.

عباس صابر روز دوشنبه در بازدید از بارانداز راه آهن آستارا گفت: ۱۳ کیلومتر خط ریلی در راه آهن آستارا و بارانداز آن اجرا شده و سه کیلومتر باقی مانده به زودی اجرا خواهد شد و ریل گذاری مسیر ترمینال غلات تکمیل شده و این ترمینال در حال ساخت است.

وی افزود: بخش بیشتری از صادرات و واردات کالا از طریق ریل انجام می شود و باید به صورت مستمر بر انجام رویه ها نظارت شود و در حال حاضر ۱۰ هکتار از ۳۵ هکتار اراضی بارانداز راه آهن آستارا مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار آستارا ادامه داد: ساخت بارانداز و بهره برداری از آن هم زمان صورت می گیرد و این امر باعث ایجاد ناهماهنگی بین دستگاه های متولی شده است.

وی اظهار کرد: با ایجاد فنس، محل های بهره برداری و ساخت بارانداز جدا خواهد شد و دستگاه های مربوطه به صورت کامل برای انجام رویه های صادرات و واردات در بارانداز مستقر خواهند شد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا هم در این بازدید گفت: نیروهای مرزبانی در بارانداز و خط ریلی مستقر هستند اما مکان های حراست و نگهبانی آنها باید به درستی مشخص شود.

سرهنگ نوذر مرادی اظهار کرد: اقتصاد برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است اما نباید از تامین امنیت طرح های اقتصادی غافل شد و ایجاد روشنایی و فنس اطراف بارانداز باید پیگیری شود.

کریم رسولی مدیر کل گمرک آستارا هم گفت: ۱۴ نفر از پرسنل گمرک به صورت نوبت بندی در پایانه ریلی مستقر هستند اما زیرساخت های گمرک نظیر دستگاه ایکس ری و همچنین تامین سگ های موادیاب باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا پایان آبان ماه امسال از طریق راه آهن آستارا حدود ۵۸ میلیون دلار کالا وارد و ۷۰ میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف صادر شده و سرامیک، سیمان، میوه، شیشه، خرما، آجر، سنگ و کلینگر از کالاهای صادره بوده و ام دی اف، چوب، الیاف و غلات وارد شده است.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز ریلی، دریایی و زمینی از مبادی مهم واردات و صادرات و تجارت برون مرزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.