تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 12:16
کد خبر : 80052

نخستین موزه مردم شناسی عشایر گیلان در رضوانشهرفعال می شود

نخستین موزه مردم شناسی عشایر گیلان در رضوانشهرفعال می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رضوانشهر گفت: طبق هماهنگی های بعمل آمده، نخستین موزه مردم شناسی عشایر گیلان در این شهرستان ایجاد و راه اندازی می شود.  منصور هادی پور روز دوشنبه افزود : در نشست هماهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با فرماندار

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رضوانشهر گفت: طبق هماهنگی های بعمل آمده، نخستین موزه مردم شناسی عشایر گیلان در این شهرستان ایجاد و راه اندازی می شود.

 منصور هادی پور روز دوشنبه افزود : در نشست هماهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با فرماندار رضوانشهر در محل این فرمانداری که معاون میراث فرهنگی و مسئول واحد حقوقی اداره کل نیز حضور داشتند، تفاهم نامه مربوطه جهت تأسیس این موزه انجام شد.

 وی اظهار کرد : طبق تفاهم نامه و توافق بعمل آمده موزه مردم شناسی عشایر این شهرستان تا همزمان با دهه مبارک فجر در بهمن ماه سالجاری بهره برداری می شود.

 هادی پور عنوان کرد : فاز اجرایی طراحی و آماده سازی ویترین های موزه آغاز گردیده و با توجه به تخصیص بودجه یک میلیارد و سیصد میلیون ریالی طی ماههای آتی به انجام می رسد.

 وی در این رابطه از مردم خواست : اگر وسایل،  تجهیزات و آثار قدیمی مربوط به این حوزه را در اختیار دارند برای نگهداری در این موزه و تقویت این نمایشگاه تحویل این اداره دهند.

 رضوانشهر با حدود۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.