تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 9:42
کد خبر : 76078

تاکید نماینده آستارا بر ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی

تاکید نماینده آستارا بر ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رواج تولید گلیم و صنایع دستی در این شهرستان، مسئولان امر را به برپایی نمایشگاه دائمی این محصولات برای معرفی هنرمندان و ایجاد بازار کار فراخواند. غلامرضا مرحبا روز دوشنبه در جلسه مسئولان سمن ها در دفتر خود در آستارا

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رواج تولید گلیم و صنایع دستی در این شهرستان، مسئولان امر را به برپایی نمایشگاه دائمی این محصولات برای معرفی هنرمندان و ایجاد بازار کار فراخواند.

غلامرضا مرحبا روز دوشنبه در جلسه مسئولان سمن ها در دفتر خود در آستارا اظهار کرد: مدرسه داریوش و بازار سابق میوه و تره بار امکان تبدیل به نمایشگاه دائمی را دارند و آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری در این رابطه همکاری کنند.

وی بیان کرد: فعالان تشکل های اجتماعی با مشارکت هنرمندان، محصولات صنایع دستی را به شهروندان و گردشگران معرفی کنند و برای توسعه حوزه های فرهنگی و هنری، طرح های ابتکاری ارائه دهند.

وی ادامه داد: امور مختلف جامعه، ورود و فعالیت سمن ها را طلب می کند و تشکل ها به عنوان نماینده های مردم، قابلیت پیگیری بسیاری از مسائل را دارند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت مردم در گروه های همیار اجتماعی در کشورهای توسعه یافته مشهود است و در این کشورها اداره امور به مردم واگذار شده و در همه حوزه‌ ها تشکل ‌هایی برای پیگیری مطالبات مردم دایر است.

شاخه های متنوع صنایع دستی بخصوص گلیم بافی در آستارا رایج است و روستای عنبران آن به دلیل کثرت گلیم باف، به دهکده صنایع دستی شهرت یافته است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سازمان مردم نهاد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.