تاریخ انتشار : جمعه 17 مرداد 1399 - 12:05
کد خبر : 69458

معاون بهداشتی علوم پزشکی: اصناف گیلان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند

معاون بهداشتی علوم پزشکی: اصناف گیلان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان گفت: اصناف استان رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند. دکتر آبتین حیدرزاده روز جمعه در این باره افزود: خواهش و انتظار ما از اصناف مختلف به ویژه صاحبان مغازه ها و فروشگاه های کوچک که

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان گفت: اصناف استان رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند.

دکتر آبتین حیدرزاده روز جمعه در این باره افزود: خواهش و انتظار ما از اصناف مختلف به ویژه صاحبان مغازه ها و فروشگاه های کوچک که در آنها ازدحام می شود این است که دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را با جدیت پیگیری و اعمال کنند تا امکان تداوم فعالیت را داشته باشند.

وی اظهار داشت: اصناف قبل از ورود مشتریان را وادار به استفاده از ماسک کنند ضمن اینکه ورود مشتریان به فروشگاه را در زمان های شلوغ مدیریت کنند و اجازه ازدحام در فروشگاه و مغازه را ندهند.

وی خاطر نشان کرد: درب مغازه ها و فروشگاه ها نیز باید در فواصل مختلف باز شود تا تغییر و جریان هوا مانع ازدحام ویروس در هوای فروشگاه شود.

وی بیان داشت: اگر اصناف این موارد را رعایت نکنند مجبور خواهیم شد تا با یک بار تذکر آن مغازه یا فروشگاه را پلمب کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا توسط همه مردم اضافه کرد: سه اصل مهم شامل شست و شوی دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

استان گیلان دومین استان درگیر ویروس کرونا بود و هم اکنون به اذعان مسئولان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش خود در روز پنجشنبه اعلام کرد : تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

روز چهارشنبه تا ۱۵ تا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.