تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 - 13:10
کد خبر : 69172

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان: داروی رمدسیویر توزیع داروخانه ای ندارد

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان: داروی رمدسیویر توزیع داروخانه ای ندارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: داروی رمدسیویر به‌ هیچ‌ وجه در سطح داروخانه‌ ها توزیع نمی‌شود این دارو صرفا بیمارستانی است، هیچ پزشکی خارج از بیمارستان این دارو را تجویز نمی‌کند. گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: داروی رمدسیویر به‌ هیچ‌ وجه در سطح داروخانه‌ ها توزیع نمی‌شود این دارو صرفا بیمارستانی است، هیچ پزشکی خارج از بیمارستان این دارو را تجویز نمی‌کند.

گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به نقل از دکتر فیروز سرودی حاکی است که خط تولید داروی رمدسیویر از یک ماه گذشته در استان آغاز شده است، افزود: شرکت دارویی سبحان انکولوژی در شهر صنعتی رشت یکی از شرکت‌ های تولیدکننده این دارو است.

داروی رمدسیویر هم اکنون یکی از داروهایی است که به‌ منظور درمان بیماران کرونایی به همراه سایر داروهای موجود استفاده می شود. وی اظهار داشت: توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به منظور سودجویی است، این دارو به‌ هیچ‌ وجه در سطح داروخانه‌ها توزیع نمی‌ شود و صرفا بیمارستانی است، از این رو هیچ پزشکی خارج از بیمارستان چنین دارویی را تجویز نمی کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: تجویز داروی رمدسیویر در مراکز درمانی و بیمارستان ها برای بیماران کرونایی بستری با تشخیص و تائید کمیته علمی دانشگاه انجام می گیرد و توزیع آن تنها توسط نماینده بیمارستان از معاونت غذا و دارو ممکن است.

وی بر ضرورت هوشیاری مردم نسبت به توزیع تقلبی این دارو خارج‌ از شبکه رسمی تاکید کرد و افزود: ادعای داروخانه‌ها یا سودجویان مبنی بر اینکه این دارو را در دست داشته و می‌توانند در اختیار افراد و یا بیماران احتمالی قرار دهند، کاملا کذب است و بدون شک توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌ منظور سودجویی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.