تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1399 - 13:52
کد خبر : 66289

راه اندازی دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان رازی رشت

راه اندازی دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان رازی رشت

جارستان: دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالا در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شد. دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این دستگاه حدود ۱۰ سال پیش با اعتبار یک میلیون و دویست هزار یورویی خریداری و نصب شده، اما به دلیل مشکلات فنی و نداشتن مجوز‌های لازم، بلا استفاده بود. وی تصریح

جارستان: دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالا در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این دستگاه حدود ۱۰ سال پیش با اعتبار یک میلیون و دویست هزار یورویی خریداری و نصب شده، اما به دلیل مشکلات فنی و نداشتن مجوز‌های لازم، بلا استفاده بود.

وی تصریح کرد: برای خرید و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی رازی رشت با اعتباری ۳۰ میلیارد تومانی صرف و پس از مراحل فنی و طی اخذ مجوز بهره برداری از سازمان انرژی اتمی ایران آماده بهره برداری شده است.

سالاری افزود: نخستین فعالیت دستگاه رادیوتراپی انرژی بالای رازی دو هفته پیش با پذیرش اولین بیمار نیازمند رادیوتراپی انرژی بالا جهت درمان سرطان سینه به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان گفت: دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالا بیمارستان رازی رشت در درمان انواع سرطان‌ها نظیر گوارش، کبد، مجاری ادرار، مغز و یا برای درمان تومور‌های سطحی مثل سرطان‌های پوست، پلک و یا مراحل انتهایی رادیوتراپی سرطان سینه که خارج از شیمی درمانی نیازمند رادیوتراپی با انرژی بالا بودن، اما به ناچار به دلیل فقدان این دستگاه باید در تهران و یا در بخش خصوصی خدمت می‌گرفتند، کاربرد دارد.

وی می‌گوید دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالای بیمارستان رازی ماهیانه می‌تواند حدود ۷۰ بیمار را پذیرش کند.

گفتنی است متوسط هزینه یک دوره درمان رادیوتراپی در بخش خصوصی حداقل ۲۰ میلیون تومان بوده در حالی که تعرفه رادیوتراپی در بخش دولتی بر اساس طرح تحول سلامت شامل یارانه شده و بیماران هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالا (High energy) که در سیر درمانی بیماران سرطانی بسیار حائز اهمیت است در بیمارستان دولتی رازی رشت به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.