تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 18:25
کد خبر : 64174

مشارکت حداکثری بیمارستان رازی در “طرح کارآزمایی بالینی بین المللی تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی در درمان ویروس کرونا

مشارکت حداکثری بیمارستان رازی در “طرح کارآزمایی بالینی بین المللی تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی در درمان ویروس کرونا

جارستان: در طرح کارآزمایی بالینی بین المللی که تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی در زمینه درمان COVID-19 در حال انجام می باشد ، بیمارستان رازی رشت بیشترین مشارکت را در این مطالعه در جهان داشته است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ کارآزمایی بالینی سازمان جهانی بهداشت با عنوان

جارستان: در طرح کارآزمایی بالینی بین المللی که تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی در زمینه درمان COVID-19 در حال انجام می باشد ، بیمارستان رازی رشت بیشترین مشارکت را در این مطالعه در جهان داشته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ کارآزمایی بالینی سازمان جهانی بهداشت با عنوان SOLIDARITY برای بررسی کارآیی و ایمنی چهار رژیم دارویی بیماری COVID-19 28 اسفندماه سال ۱۳۹۸ (۱۸ مارچ،۲۰۲۰) شروع به کار نمود.

کشور فرانسه به عنوان اولین کشوری بود که در سوم فروردین ۱۳۹۹ (۲۲ مارچ) به این کارآزمایی پیوست و ایران نیز به عنوان پنجمین کشور در ۱۹ فروردین ماه سال جاری (۷ آوریل) به این طرح ملحق شد.

تاکنون با گذشت ۱۳ هفته از شروع مطالعه، ۲۱ کشور با مشارکت ۳۵۱ بیمارستان و ۴۳۶۳ بیمار در مطالعه وارد شده‌اند و با مشارکت ۱۷ کشور دیگر نیز موافقت شده است.

لازم به ذکراست ؛ ایران با ورود ۱۳۱۴ بیمار به عنوان اولین کشور و فرانسه با ۷۴۵ بیمار بیشترین مشارکت در این مطالعه را داشته‌اند. دربین ۱۷ بیمارستانی که بیماران آن تا کنون ۳۰درصد جمعیت مورد مطالعه را دربر می‌گیرد، ۱۱ بیمارستان در ایران هستند که بیمارستان رازی رشت با تعداد ۱۱۶ بیمار و با همکاری استاد فریبرز منصور قناعی و اساتید گروه عفونی مرکز آموزشی درمانی رازی بیشترین مشارکت را در این مطالعه در جهان داشته است. /ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.