تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1399 - 16:58
کد خبر : 63860

ضعف زیرساختهای بهداشتی و درمانی گیلان از سالهای گذشته است

ضعف زیرساختهای بهداشتی و درمانی گیلان از سالهای گذشته است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل امور پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نقایص زیرساخت های بهداشت و درمانی گیلان مربوط به سال های گذشته است که اکنون فشار ناشی از آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت و درمان است. دکتر منوچهر جمالی روز پنجشنبه در مراسم نخستین کاشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل امور پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نقایص زیرساخت های بهداشت و درمانی گیلان مربوط به سال های گذشته است که اکنون فشار ناشی از آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت و درمان است.

دکتر منوچهر جمالی روز پنجشنبه در مراسم نخستین کاشت حلزون شنوایی در گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان در رشت در ایام کرونا برای رفع بخش هایی از آنها اقدام شد، افزود: با شیوع بیماری کرونا و درخواست های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کمک های بسیاری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: اگر چه کمک های خوبی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ایام به استان شد و بخشی از ضعف ها و نقایص زیرساختی استان در این حوزه اصلاح شد، اما این تلاش ها و کمک ها کافی نیست.

جمالی با اشاره به شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته در گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیلان دومین استان درگیر کرونا بود و امکانات و تخت های ICU برای مبارزه با این بیماری کافی نبود اما در مقابله با بیماری کووید ۱۹ موفق عمل کرد و تلاش های همه دست اندرکاران استان در این حوزه جای قدردانی دارد.

مدیرکل امور پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این مطلب که مقابله با بیماری کرونا باید با قوت در استان گیلان استمرار داشته باشد، اضافه کرد: همه باید به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا عمل کرده و رعایت آنها را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در گیلان و انجام نخستین جراحی مربوطه طی امروز “پنجشنبه” در بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت اظهار داشت: بیماریابی و آگاه سازی خانواده ها باید مورد توجه جدی باشد تا کودکان ناشنوا تحت درمان قرار گیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از انجام این عمل در گیلان بر ضرورت توجه به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان استان گیلان تاکید کرد.

احمد رضا احمدی سراوانی اظهار داشت: گیلان از استان های گردشگری است که از جمله نیازها و زمینه های توسعه گردشگری، بخش بهداشت و درمان است اما زیرساخت های خوبی در این حوزه ندارد.

دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش زیرساخت های بهداشت و درمان در بیماری کرونا نمود یافت، گفت: کرونا نشان داد که در حوزه تجهیزات و امکانات درمانی عقب هستیم.

جبار کوچکی نژاد افزود: در بخش تجهیزات بیمارستانی و پزشکی عقب مانده ترین استان های کشوریم که باید برای رفع ضعف ها تلاش شود.

وی در ادامه با اشاره به انجام نخستین کاشت حلزون شنوایی در استان گیلان در بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت اظهار داشت: امکانات این بیمارستان نیز محدود است و انتظار می رود تا یک مرکز در تراز کاشت حلزون با تجهیزات و امکانات پیشرفته داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.