تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 9:34
کد خبر : 63449

دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان آستارا راه اندازی شد

دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان آستارا راه اندازی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست بیمارستان شهید بهشتی آستارا از راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای این واحد درمانی خبر داد. بختیار حیدرنیا یکشنبه شب در حاشیه نصب و راه اندازی این دستگاه در بیمارستان آستارا اظهار کرد: این دستگاه دارای ظرفیت تولید ۴۰۰ لیتر اکسیژن

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست بیمارستان شهید بهشتی آستارا از راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای این واحد درمانی خبر داد.

بختیار حیدرنیا یکشنبه شب در حاشیه نصب و راه اندازی این دستگاه در بیمارستان آستارا اظهار کرد: این دستگاه دارای ظرفیت تولید ۴۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه است و برای بیماران تنفسی و کرونایی استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش از این اکسیژن های مصرفی بیمارستان با استفاده از کپسول های مخصوص از استان همجوار تأمین می شد و با راه اندازی این دستگاه در هزینه های بیمارستان نیز صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: روز گذشته در دیدار مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با فرماندار آستارا در فرمانداری این شهرستان تکمیل بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل و واگذاری بیمارستان قدیم آستارا به بخش خصوصی مطرح شد.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی فعالیت می کند و مرز زمینی آستارا روزانه شاهد عبور و مرور کامیون های حامل کالاهای صادراتی و وارداتی است و اغلب رانندگان کامیون ها از اتباع روسیه و جمهوری آذربایجان هستند.

ویروس کرونا که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارت های سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.