تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 خرداد 1399 - 14:10
کد خبر : 63096

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت: بسته های استاندارد خدمات پرستاری بیماران خاص در منزل تدوین می شود

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت: بسته های استاندارد خدمات پرستاری بیماران خاص در منزل تدوین می شود

جارستان: مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین بسته های استاندارد خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص خبرداد و گفت: این بسته ها با رویکرد جامع و در برگیرنده کلیه خدمات بین حرفه ای تدوین می شود. به گزارش وبدا؛ دکتر مریم رسولی با اعلام این مطلب

جارستان: مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین بسته های استاندارد خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص خبرداد و گفت: این بسته ها با رویکرد جامع و در برگیرنده کلیه خدمات بین حرفه ای تدوین می شود.

به گزارش وبدا؛ دکتر مریم رسولی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در جلسه بررسی و هماهنگی تدوین بسته های استاندارد خدمات پزشکی و پرستاری در منزل که به میزبانی معاونت پرستاری و با حضورمسئولین اداره بیماری های خاص و دفتر تدوین استاندارد، راهنماهای بالینی و تعرفه گذاری معاونت درمان وزارت بهداشت و روسای کارگروه های تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار شد، مقرر شد این بسته های استاندارد خدمتی در بیماری های خاص شامل اسکلروز مولتیپل، هموفیلی و دیالیز صفاقی تدوین و تعریف شود.

وی افزود: در این جلسه ضمن تشریح ضرورت موضوع، به ویژگی های حایز اهمیت تدوین این بسته ها نظیر تعیین نوع خدمات و ارزش گذاری آن ها، کاهش مراجعات مکرر بیمار به بیمارستان و مراکز درمانی و کاهش پرداخت هزینه های اضافی اشاره و با توجه به این که ارائه خدمات در منزل به دلیل عدم دسترسی به بسیاری از تجهیزات و شرایط بیمارستان، چالش های خاص خود را دارد بر تربیت پرستاران خبره و متخصص که گواهی گذراندن دوره تخصصی مربوطه را داشته باشند تاکید شد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در تدوین استانداردها، گفت: بسته های استاندارد خدمتی با رویکرد جامع و در برگیرنده کلیه خدمات بین حرفه ای تعریف می شود.

دکتر رسولی اضافه کرد: بسته های استاندارد خدمتی تاکنون برای شش بیماری شامل کووید-۱۹، مراقبت های انتهای حیات در سرطان، بیماری انسدادی ریه، نارسایی احتقانی قلب، فتوتراپی نوزادان و بیماران مبتلا به سکته مغزی ترخیص شده از بخش مراقبت های ویژه تدوین شده که دو مورد آن تعرفه گذاری و ابلاغ شده و بسته کووید-۱۹ در مراحل اقدام جهت پوشش بیمه ای است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.