تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 19:08
کد خبر : 63014

طرح ” هر خانه، یک پایگاه سلامت” در گیلان اجرا می‌شود

طرح ” هر خانه، یک پایگاه سلامت” در گیلان اجرا می‌شود

جارستان: سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور اجتماعی کردن سلامت، از اجرای طرح ” هر خانه، یک پایگاه سلامت” از اول تیر ماه سال جاری در استان‌ خبر داد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر آبتین حیدر زاده در نشست امروز که به منظور

جارستان: سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور اجتماعی کردن سلامت، از اجرای طرح ” هر خانه، یک پایگاه سلامت” از اول تیر ماه سال جاری در استان‌ خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر آبتین حیدر زاده در نشست امروز که به منظور هماهنگی اجرای طرح ” هر خانه، یک پایگاه سلامت ” در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد ، با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دارد، گفت: با استفاده از تجربیات حاصله در استان های پایلوت، امیدواریم این طرح با موفقیت در گیلان اجرا شود.

وی در ادامه ضمن تشریح طرح مذکور ، تصریح کرد: از هر خانوار یک فرد انتخاب می‌شود و به عنوان نماینده آن خانوار، در سه بعد پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه و بازتوانی تحت آموزش قرار می‌گیرد.

دکترحیدرزاده، هدف اصلی از اجرای این طرح را مشارکت مردم در سلامت خود عنوان کرد و گفت : مطالعات در دنیا نشان می دهد که مشارکت مردم، سلامت آنها را بیشتر تضمین می‌کند و آگاهی آنها در حوزه سلامت برای مراقبت از خود نیز، موثر خواهد بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با تاکید بر این مطلب که اجرای طرح ” هر خانه یک، پایگاه سلامت” ضمن ارتقای سلامت، از بار بیماری‌ها ، هزینه اضافی و رفت و آمد بیهوده به مراکز درمانی می کاهد ، افزود : یکی از ضروری‌ترین و اصولی‌ترین کارهایی که کشورما تجربه خوبی نیز در این خصوص دارد بهداشت برای همه ، توسط خود مردم است و نقش مشارکت‌های اجتماعی در بهبود سلامت خود، بسیار حایز اهمیت می باشد.

وی در ادامه هدف کلی اجرای این طرح را اجتماعی سازی سلامت در جهت مشارکت ساختارمند و فعال فرد، خانواده ،جامعه و جلب مشارکت بین بخشی در تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم و جامعه خواند و اظهار داشت : تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف از طریق آموزش های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارایه مطالب به زبان همه ‌فهم برای شهروندان، از جمله نکاتی است که دراجرای طرح ملی ” هر خانه یک پایگاه سلامت ” می تواند مفید و مثمر ثمر باشد.

دکتر حیدر زاده با اشاره به اینکه، تمام روستاهای دارای خانه بهداشت، به عنوان شبکه گسترده سلامت در کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد : با توجه به تغییرات در نوع بیماری‌ها و سطح سواد مردم و همچنین ورود به عصر اطلاعات و ضریب نفوذ اینترنت همه این موارد می‌توانند به عنوان یک فرصت مد نظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در پایان یاد آور شد : به همین علت پرونده الکترونیکی پزشکی خانواده، نظام ارجاع و بازنگری بسته‌های خدمت از اولویت‌های مهم حوزه سلامت است و همواره تاکید می‌شود در کنار این اقدامات، دیدگاه هر خانه یک پایگاه سلامت می‌تواند، نقطه عطفی برای اجتماعی سازی سلامت باشد.

لازم به ذکر است : نشست هماهنگی اجرای طرح ” هر خانه یک پایگاه سلامت” با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه، معاونان فنی و اجرایی، مدیران واحد های ستادی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد./ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.