تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398 - 9:49
کد خبر : 42958

۲ عرضه کننده گوشت فاسد در آستارا به دادگاه معرفی شدند

۲ عرضه کننده گوشت فاسد در آستارا به دادگاه معرفی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف و ضبط ۱۰۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی ۲ عرضه کننده آن به محاکم قضایی در این شهرستان خبر داد.

حبیب بنی رستم شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان گوشت فاسد در تیرماه امسال با ۲۶۷ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: شبکه دامپزشکی در طول سال علاوه بر گشت های بازرسی مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.

وی با بیان این که عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، موجب بروز بیماری های مسری از قبیل آنفلوانزا و عفونت دستگاه گوارشی می شود افزود : فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: تیرماه امسال، یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم گوشت گرم و منجمد گوسفند در قالب ۹۶ کانتینر، در حین ورود به کشور از مرز این شهرستان بازبینی و پایش بهداشتی شده است.

وی ادامه داد: این گوشت ها از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان به منظور مصرف وارد کشور شده و واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی در اوایل سال جاری در اداره کل گمرک آستارا راه اندازی شده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران این شهرستان، ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز را نگهداری می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.