تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398 - 9:13
کد خبر : 41392

بازدید معاون استاندار گیلان از ساماندهی رودخانه شمرود

بازدید معاون استاندار گیلان از ساماندهی رودخانه شمرود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از روند اجرای عملیات ساماندهی رودخانه شمرود شهرستان سیاهکل بازدید کرد

جارستان:

در این بازدید علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به تأثیر عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها در کاهش احتمال بروز سیلاب و مخاطرات طبیعی اظهار داشت: امیدواریم شاهد تسریع در اجرای طرح ساماندهی رودخانه و کنترل سیلاب که در نقاط مختلف استان درحال انجام است، با رعایت موازین قانونی باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌ها و نهادها در اجرای این پروژه‌ها، از شرکت آب منطقه‌ای خواست تا در مواردی که نیازمند اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها هستیم در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح و اجرای عملیات توسط پیمانکاران اقدام کند.

کف بند اجرا شده در بخشی از رودخانه شمرود شهرستان سیاهکل موجب کنترل سرعت جریان آب و جلو گیری از پدیده آب شستگی در این قسمت شده است.

شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان، در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

بارش سالانه باران در گیلان ۱۴ میلیارد مترمکعب است و این استان ۶۵ رودخانه به طول دو هزار و ۵۱۱ کیلومتر دارد ضمن آنکه ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری و خدماتی مستقر در حریم رودخانه‌ها هستند.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، استان گیلان رتبه چهارم در میان استان‌های کشور در بیشترین میزان بارش باران در فروردین ماه سال جاری را تجربه کرد اما تمام ۱۰ استان اول کشور از لحاظ میزان بارش به غیر از گیلان در سیلاب نوروز امسال دچار آسیب و خسارات جدی شدند.

به تازگی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مکاتبه‌ای با وزیران کشور و نیرو، از دستور رئیس جمهوری برای اجرای شیوه نامه ساماندهی، لایروبی و کنترل سیلاب و رودخانه‌های گیلان در همه استان‌ها خبر داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.