تاریخ انتشار : جمعه 10 خرداد 1398 - 15:25
کد خبر : 39660

دیدار استاندار گیلان با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان

دیدار استاندار گیلان با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان

جارستان:عصر پنجشنبه نهم خرداد ماه دکتر سالاری استاندار گیلان در دفتر خود میزبان هیات مدیره کانون وکلای دادگستری بود. در ابتدای این دیدار سیدحسن سجادی ریاست کانون با تشکر از برگزاری این جلسه،ابراز داشت:کانون وکلای دادگستری گیلان از سال ۷۸ فعالیت خودراآغاز نموده و اینک با بیش از ۷۰۰ عضو به عنوان نهادی مستقل ومدنی

جارستان:عصر پنجشنبه نهم خرداد ماه دکتر سالاری استاندار گیلان در دفتر خود میزبان هیات مدیره کانون وکلای دادگستری بود.

در ابتدای این دیدار سیدحسن سجادی ریاست کانون با تشکر از برگزاری این جلسه،ابراز داشت:کانون وکلای دادگستری گیلان از سال ۷۸ فعالیت خودراآغاز نموده و اینک با بیش از ۷۰۰ عضو به عنوان نهادی مستقل ومدنی نقشی به سزا در فضای قضایی و اجتماعی استان ایفا مینماید.

سجادی با اشاره به طرح جامع پذیرش وآموزش وکالت آن را دارای عیوب ساختاری و شکلی فراوانی دانست و از استاندار گیلان خواست تا با رایزنی با نمایندگان مجلس و ارکان ملی ودولتی از تصویب این طرح تضییع کننده حقوق عمومی جلوگیری نماید.

سجادی در قسمتی دیگر از سخنانش با تاکید بر ظرفیت کمیسیون معاضدت کانون وکلای دادگستری،از آمادگی وکلا به منظور ارایه خدمات رایگان حقوقی در سراسر استان به مردم نیازمند و در راستای حقوق شهروندی خبر داد و از استاندار خواست در خصوص امکانات سخت افزاری از قبیل واگذاری زمین و کمک به اتمام ساختمان کانون ،نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در ادامه جلسه دکتر نظری نژاد عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان با بیان فرایند اخذ پروانه کارآموزی وکالت و نیز مضرات طرح پذیرش و آموزش افزود : با تصویب این طرحوحذف حدنصاب علمی لازم، شایسته سالاری در گزینش وکیل تحت الشعاع قرار خواهدگرفت .وی از برگزاری جلسه با شورای شهر رشت در راستای آموزش حقوق شهروندی به شهروندان ومعاضدت قضایی به اشخاص مستمند نیازمند خدمات حقوقی در ازای اخذ امکانات مورد نیاز خبر داد و ازدولت با ریاست جمهوری یک حقوقدان و استاندار نیز به عنوان حقوقدان به منظور کمک به انجام استانی این امر توسط کانون یاری طلبید

امیر تقی پور دیگر عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان نیز با اشاره به وضعیت فعلی کانون و جامعه وکالت از احتمال تصویب طرح آموزش و پذیرش وکالت ابراز نگرانی جدی کرد و از استاندار رایزنی گسترده در این امر راخواستارشد.

حسن صدر ممتاز عضو دیگر هیات مدیره کانون گیلان نیز با صحه بر اظهارات همکاران خویش ،بر تعامل همه جانبه دولت و کانونهای وکلای دادگستری و ارایه خدمات متقابل تاکید نمود.

استاندار گیلان نیز در خاتمه جلسه بر ضرورت پویایی وکلا در جهت احقاق حق از درگاه قانون تاکید کرد و گفت: کانون وکلا ظرفیتی مطلوب برای آموزش و تنویر افکار عمومی در حوزه حقوق شهروندی است.

وی تدوین مکانیزم پیشگیرانه در مباحث حقوقی را رویکردی مهم خواند و گفت: با تدوین ضوابط شفاف می توان از بروز اختلاف در میان افراد پیشگیری کرد.

سالاری حیطه بندی و تعیین سلسله مراتب قوانین و مقررات را نیاز امروز کشور دانست و خاطر نشان کرد: جایگاه قانون اساسی، قانون عادی، آیین نامه، تصویب نامه دولت یا نهادها موازی و شوراهای مشابه آن و همچنین بخشنامه و دستورالعمل باید کاملا مشخص و تعیین گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت مباحث محتوایی قوانین اظهار کرد: نبود سیاست واحد در تدوین مقررات موجب چالش در قوانین خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار یاری جامعه حقوقی کشور به دولت و مجلس در تنظیم لایحه و طرح برای بهبود روند مقررات گذاری، مقررات زدایی و حیطه بندی قوانین و مقررات شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.