تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397 - 15:11
کد خبر : 34000

تذکر رئیس کمیسیون بهداشت به شهردار رشت/ تقدیر از اقدامات سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت

تذکر رئیس کمیسیون بهداشت به شهردار رشت/ تقدیر از اقدامات سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت

در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا به شهردار رشت بابت برخی از اتفاقات اخیر تذکر جدی داده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورا فاطمه شیرزاد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزهای شنبه جلسات کمیسیون بهداشت، محیط زیست شورا برگزار می شود و با توجه به اینکه شورا سیاستگذار پروژه های شهری است انتظار داریم شهرداری رشت نسبت به انجام برنامه های افتتاحیه و غیره به موقع اطلاع رسانی کند.
وی با بیان اینکه شهردار رشت پاسخگوی قصور مدیران و معاونین شهرداری است تصریح کرد: تمامی معاونین و مدیران شهرداری رشت چنانچه در حوزه کاری قصوری انجام دهند شهردار رشت باید در آن مورد پاسخگو باشد.
شیرزاد با انتقاد از برگزاری برنامه های افتتاحیه درباره برخی از پروژه هایی که قبلا به بهره برداری رسیده بودند افزود: اخیرا در اقدامی تامل برانگیز شاهد برگزاری افتتاحیه برای برخی از پروژه های شهرداری رشت هستیم که در گذشته به بهره برداری رسیده و در حال حاضر به طور فاز بندی مراحل تکمیلی آنها در حال انجام است.
وی به راه اندازی درمانگاه هموفیلی اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این پروژه نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده و متاسفانه تاکنون این مهم از سوی شهرداری رشت محقق نشده است.
شیرزاد با قدردانی از اقدامات اخیر در سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بیان کرد: اخیرا با پیگیری های انجام شده از سوی کمیسیون بهداشت شورا و مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت ۶ دستگاه خودروی مدرن آتش نشانی از کشور آلمان خریداری و به ناوگان سازمان اضافه شده است.


رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با انتقاد از پرداخت پاداش های هنگفت به برخی از مدیران شهرداری رشت تصریح کرد: پاداش های میلیونی اخیرا در شرایطی به برخی از مدیران شهرداری رشت پرداخت شده که تا کنون کارکنان شهرداری پاداش ۶ ماهه خود را دریافت نکرده اند.
وی با ابراز گلایه از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت گفت: شهردار رشت درباره پرداخت حقوق کارگران واقعیت ها بگوید.
شیرزاد به احداث سرویس های بهداشتی در سطح رشت اشاره کرد و گفت: احداث سرویس های بهداشتی از جمله قول های شهردار رشت بوده که تا کنون محقق نشده و علیرغم پیگیری های حوزه سرمایه گذاری تا کنون نتایجی برای شهر رقم نخورده است.

وی با بیان اینکه حضور سرمایه گذار در رشت به منظور احداث سرویس های بهداشتی در شهر از دی ماه سال گذشته اتفاق افتاد افزود: متاسفانه پرونده مربوط به احداث سرویس های بهداشتی چند ماهی است که در کمیسیون ماده پنج بدون پاسخ باقی مانده و این در حالی است که استاندار گیلان معتقد به فراهم شدن شرایط لازم به منظور حضور و فعالیت سرمایه گذاران در استان گیلان است.
رئیس کمیسیون بهداشت شورا به مصوبه احداث پارک آبی در شورای چهارم رشت اشاره کرد و گفت: مصوبه احداث این پارک در شورای چهارم صادر شد اما تا کنون فرآیند لازم در این حوزه انجام نشده و با توجه به ظرفیت آبی مناسبی که در شهر رشت وجود دارد شرایط ایجاد شده نگران کننده است.
شیرزاد با انتقاد از عقد قرار دادهای میلیونی برای برخی از مشاورین شهرداری رشت تصریح کرد: اخیرا قرار دادهایی برای مدت زمانی سه ماهه، ۶ ماهه و غیره با عنوان مشاور برای برخی از افراد در شهرداری رشت در حال انجام بوده و این موضوع باید شفاف سازی شود.
وی به پروژه های اولویت دار رشت اشاره کرد و گفت: احداث پارک آبی، ایجاد ایستگاه های اتوبوس، احداث سرویس های بهداشتی و غیره از جمله پروژه های اولویت دار شهر بوده که شهردار رشت نسبت به آنها بی توجه است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به ساماندهی سگ های بلاصاحب در شهر رشت افزود: بارها در این باره صحبت شده اما تا کنون اقدام مشخصی در این زمینه انجام نشده است.
وی با بیان اینکه تلاش سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست و حیوانات قابل تقدیر است افزود: کار باید به کاردان سپرده شود و در حوزه ساماندهی سگ های بلاصاحب تا کنون اغماض هایی انجام شده و حفظ جان و امنیت مردم باید بیشتر مورد توجه باشد .
شیرزاد با تاکید بر اینکه شهرداری رشت در حوزه ساماندهی سگ های بلاصاحب دلسوزانه و به طور رسمی عمل کند بیان کرد: با هر گونه قرار داد غیر رسمی به شدت مخالف بوده و این مهم باید کاملا شفاف سازی و به طور قانونی عملیاتی شود.
وی به مشکلات مالی سازمان پسماند شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت به دغدغه های مالی سازمان پسماند توجه کرده و مشکلات این حوزه را برطرف کند.


نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با انتقاد از عقد قرار داد با برخی از مشاوران شهرداری در کافه های شهر رشت اظهار کرد: شهردار رشت با برخی از مشاوران در کافه های سنتی قرار دادهای ۶ میلیون تومانی امضا می کند.
محمد حسن علیپور با انتقاد از پرداخت پاداش های هنگفت به برخی از مدیران شهرداری رشت گفت: این پاداش ها باید شفاف سازی شود و در شرایطی که تا کنون حقوق کارگران بخش رفت و روب و رانندگان فضای سبز شهرداری رشت پرداخت نشده با این گونه اقدامات به شدت مخالف هستم.
وی با بیان اینکه شهردار رشت وظایف خود را به فراموشی سپرده است افزود: شهردار رشت را برای خوش و بش نیاورده ایم و باید مشکلات را برطرف کند.
علیپور به دستور جمع آوری زباله خشک توسط پاکبانان اشاره کرد و گفت: این موضوع خارج از شرح وظایف کارگران شهرداری رشت بوده و نباید از کارگران پاکبانی بیگاری کشیده شود.


مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: ساماندهی احشام سرگردان توسط شهرداری رشت بر اساس شیوه نامه ابلاغی توسط وزارت کشور انجام می شود.
علیرضا حاجی پور با بیان اینکه احشام بلاصاحب بالاخص سگ ها بر اساس این شیوه نامه باید زنده گیری شوند گفت: پس از انجام واکسیناسیون و عقیم سازی بخشی از مشکلات برطرف شده و در این راستا در
سال ۹۵ قرار دادی به منظور ساماندهی سگ های ولگرد ما بین سازمان پسماند و یکی از سازمان های مردم نهاد حامی حیوانات منعقد شد که طی آن قرار بود بابت جمع آوری و واکسیناسیون سگ ها مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود.
وی با اشاره به عقد قرار داد سازمان پسماند شهرداری رشت با یکی دیگر از موسسات حامی محیط زیست در سال ۹۶ افزود: در قرار داد نخست فقط ۳۰ میلیون تومان بابت یک سال هزینه نگهداری و غیره به سازمان مردم نهاد حامی محیط زیست طرف قرار داد با شهرداری رشت پرداخت شد و این مهم موجب شد تا در سال ۹۶ آن شرکت تمایلی به ادامه همکاری با شهرداری رشت در حوزه جمع آوری سگ های ولگرد نداشته باشد.
حاجی پور با بیان اینکه درباره زمین مناسب به منظور نگهداری از سگ های بلاصاحب نیز با مشکل مواجه هستیم افزود: اخیرا زمینی به مساحت سه هکتار توسط یکی از دستگاه های دولتی در اختیار سازمان پسماند قرار داده شده و در حال حاضر برای نگهداری یک قلاده سگ در ماه نخست حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه می شود و پس از آن در ماه های بعد این اقدام ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان هزینه بهمراه دارد.
وی با تاکید بر ورود و حمایت تمامی دستگاه های متولی در حوزه ساماندهی سگ های بلاصاحب بیان کرد: شهرداری رشت به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات در این حوزه نیست و دیگر سازمان های متولی نیز باید حمایت و همراهی کنند.
حاجی پور درباره تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: امیدوارم با پیگیری های انجام شده مشکلات برطرف و به لحاظ مالی بیش از گذشته به این سازمان توجه شود.


رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به ابراز تمایل یکی از سرمایه گذاران پیرامون احداث سرویس های بهداشتی در شهر اظهار کرد: یکی از سرمایه گذاران که در این حوزه اعلام آمادگی کرده قصد دارد در سطح استان گیلان و بر روی زمین های شخصی اش سرمایه گذاری کند.
گل احضار با بیان اینکه پرونده سرمایه گذاری در کمیسیون ماده پنج وجود دارد گفت: تا کنون پاسخی درباره این پرونده از کمیسیون ماده پنج دریافت نشده است.
وی با اشاره به وضعیت احداث پارک آبی در رشت بیان کرد: فرآیند سرمایه گذاری احداث پارک آبی در رشت مجددا در حال انجام است.


رئیس گروه امداد حیوانات گیلان در جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا اظهار کرد: نگهداری از یک قلاده سگ در ماه نخست حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد و هزینه اعلام شده به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای این کار از سوی سازمان پسماند بسیار هنگفت است.
امین نوری با بیان اینکه واکسن هاری توسط دامپزشکی رایگان انجام می شود گفت: بابت تغذیه در بهترین شرایط برای سگ بالغ ماهیانه ۸۰ هزار تومان هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه مبلغ برآورد شده توسط سازمان پسماند شهرداری رشت درباره نگهداری از هر قلاده سگ دو برابر قیمت واقعی است تصریح کرد:
بنده قیمت واقعی را ارائه کرده ام. نوری به اختصاص زمین سه هکتاری به شهرداری رشت به منظور نگهداری از سگ های بلاصاحب اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنم در هر منطقه از شهر رشت نقاهتگاه کوچکتری به منظور نگهداری از سگ ها ایجاد شده و با این اقدام نسبت به هزینه هایی از جمله حمل و نقل و غیره صرفه جویی می شود.
وی با اشاره به اینکه در بخش های تامین غذا و غیره به منظور حمایت از سگ های بلاصاحب با سازمان پسماند همکاری می کنیم بیان کرد: به سازمان پسماند شهرداری رشت نامه های متعددی با عناوین مختلف و به منظور همکاری در این موضوع ارسال کردیم که تا کنون پیگیری نشده است.
نوری با بیان اینکه کارنامه مشخصی در زمینه نگهداری از سگ های بلاصاحب داریم گفت: ما بر اساس استانداردها فعالیت می کنیم و یک قلاده سگ ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.