تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 18:51
کد خبر : 29227

لزوم بهره برداری از پروژه فضای سبز پیاده راه فرهنگی در هفته درختکاری/ سهولت دسترسی به قبور شهدا سیره مناسبی برای انتقال فرهنگ شهادت به نسلهای بعدی

لزوم بهره برداری از پروژه فضای سبز پیاده راه فرهنگی در هفته درختکاری/ سهولت دسترسی به قبور شهدا سیره مناسبی برای انتقال فرهنگ شهادت به نسلهای بعدی

رییس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در بیست و یکمین جلسه این شورا که با دستور: ۱٫بررسی طرح های پیشنهادی پیرامون فضای سبز پیاده راه فرهنگی ۲٫بررسی طرح های پیشنهادی پیرامون احداث یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت در تالار شورای شهر برگزار گردید با اشاره به این موضوع که

رییس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در بیست و یکمین جلسه این شورا که با دستور:
۱٫بررسی طرح های پیشنهادی پیرامون فضای سبز پیاده راه فرهنگی
۲٫بررسی طرح های پیشنهادی پیرامون احداث یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت
در تالار شورای شهر برگزار گردید با اشاره به این موضوع که پس از افتتاح پیاده راه فرهنگی با بررسی های صورت گرفته ضعف هایی در فضای سبز این پروژه شناسایی و با توجه به شرح وظایف مرتبط کمیسیون بهداشت و خدمات شهری در این حوزه بارها از سوی این کمیسیون تذکر داده شده بود لیکن متاسفانه در دستور اصلاح قرار نگرفته بود لذا در این جلسه با دعوت از مسئولین مربوطه از جمله رییس سازمان منظر و فضای سبز شهرداری،رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر رشت و شهردار منطقه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
شیرزاد با اشاره به قرابت زمانی به عید نوروز و حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهر رشت و با توجه به اهمیت پیاده راه فرهنگی به عنوان نماد نوین شهر باران و هزینه هنگفتی که از بیت المال برای این پروژه انجام شده خواستار اصلاح عیوب و ضعف های این پیاده راه از جمله در حوزه فضای سبز شد.
رییس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری با بیان این مورد که برخی گونه های گیاهی کنونی موجود در پیاده راه کاربری مورد نیاز برای شهروندان را ندارند با در نظر گرفتن موضوعات در حوزه مهندسی کشاورزی خواستار بکارگیری گونه های گیاهی بومی در فضای سبز پیاده راه و خیابان های منتهی به آن شد.
شیرزاد با اشاره به ضرب العجل زمانی برای رفع ضعف های فضای سبز این ناحیه پراهمیت شهر رشت نیمه اسفند مصادف با هفته درختکاری را به عنوان زمان بهره برداری از این پروژه مشخص کرد.وی در ادامه با ذکر ارتباط مفهومی فضای سبز شهری با اقلیم شهر رشت خواستار اجرای فرم مشخص و موضوعی در ایجاد فضای سبز این پروژه شد.
شیرزاد با نقد از شکل ظاهری و عدم کاربری تیرهای چراغ برق در پیاده راه فرهنگی رشت با تذکر توجه مسئولین در هزینه بیت المال خواستار تغییر مکان این چراغها به محلی دیگر و جایگزینی نوع مناسب تری از تیر چراغ برق در پیاده راه فرهنگی شد.
وی با تمجید از رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر رشت جهت حضور در جلسه کمیسیون و نقد از شهردار منطقه حوزه پیاده راه فرهنگی مدیران و مسئولین شهر را افرادی با دغدغه خدمت و حل معضلات شهروندان دانست و خواستار پیگیری آنها در رفع مشکلات مردم شد.
رییس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به این موضوع که بحث احداث یادمان شهدای گمنام در بوستانها مدتی است که در سطح کشور به اجرا درآمده است بوستان ملت شهر رشت را با میزبانی از دو شهید گمنام به عنوان یکی از این مناطق معرفی کرد.
شیرزاد با بیان این موضوع که دوام انقلاب ناشی از جانفشانی و نثار خون شهداست ادامه داد که همه افراد جامعه اعم از مردم و مسئولین امنیت و آرامش امروز کشور را به خون شهدا وامدار میباشند.وی با اشاره به این موضوع که شورای پنجم فرهنگ ایثار و شهادت را بخشی جدا نشدنی از جریان زندگی شهروندان میداند تکریم جایگاه شهدای گمنام را از اولویت های شورای اسلامی شهر رشت دانست.
رییس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری با بیان این موضوع که در احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ملت باید با توجه به دغدغه های مسئولین کنگره هشت هزار شهید گیلان که متولی امور شهداست با اقدامی جهادی در اسرع وقت عملیاتی شود.
شیرزاد با بیان این موضوع که کوتاهی در این موضوع با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست سهولت دسترسی به قبور شهدا در اماکن شهری از قبیل پارکها را سیره مناسبی برای انتقال فرهنگ شهادت به نسل های بعدی دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.