تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396 - 9:21
کد خبر : 23216

تشکیل ۳۳ پرونده تخلف برای متصرفان اراضی ملی در گیلان

تشکیل ۳۳ پرونده تخلف برای متصرفان اراضی ملی در گیلان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان از توقیف تشکیل ۳۳ پرونده تخلف برای متصرفان و تخریب کنندگان اراضی ملی در گیلان از ابتدای امسال تا کنون خبرداد.

ساسان اکبری پور بعد از ظهر شنبه در حاشیه برگزاری مانور مشترک پاکسازی تالاب انزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین سه هزار رشته دام و تجهیزات مربوط به صیادی توقیف و افزون بر ۲ هزار قطعه انواع گونه های مختلف ماهیان نیز از صیادان غیر مجاز در این مدت کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به حضور شبانه روزی و آمادگی بیش از یکصد و ۷۰ نیروی یگان حفاظت از محیط زیست در ۱۸ پاسگاه در سطح گیلان در جهت حفاظت و کنترل مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان افزود: با توجه به ایجاد انگیزه در بین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به دلیل حمایت های همه جانبه دستگاه قضایی ، ماموران ما به صورت شبانه روزی حتی در مناطق خارج از محدوده حوزه محیط زیست فعالیت کرده و با کوچکترین تصرف و تخلف شدیدا برخورد می کنند.
اکبری پور با اشاره به توقیف سه دستگاه بیل میکانیکی در حین تصرف در غرب تالاب انزلی و تشکیل پرونده برای متخلفان آن خاطر نشان کرد: یگان حفاظت از محیط زیست گیلان دست همه کسانی که به محیط زیست اهمیت می دهند را به گرمی می فشارد و تقاضا دارد با مشاهده هرگونه تغییر در تالاب و بستر رودخانه های گیلان و تصرفات غیر مجاز موضوع را به محیط زیست اطلاع داده تا در اسرع وقت ضمن جلوگیری از آن تصرف ، با متخلفان به شدت برخورد قانونی شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد : پیمانکاران و افراد دارای مجوز برداشت نیز در صورت عدم توجه و رعایت بندهای موجود در مجوزهای صادر شده ، توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست پایش شده و از ادامه فعالیت کارگاه هایی که بیش از حجم تعیین شده شن و ماسه برداشت کنند جلوگیری کرده و علاوه بر ارجاع پرونده آنان به مراجع قضایی به عنوان متخلف به سازمان صنعت و معدن و تجارت نیز معرفی می شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، به دلیل ارزش بالای شن و ماسه رودخانه ها ، پدیده استخراج آن از بستر رودخانه ها و به خصوص رودخانه های دارای جریان آب دائمی روز به روز افزایش یافته و با اینکه برداشت شن و ماسه در توسعه اقتصادی نواحی جغرافیایی نقش به ظاهر مناسبی دارد اما انجام این عملیات از بستر رودخانه ها پیامدهای زیست محیطی غیر قابل جبرانی را به دنبال دارد.
در گیلان بیش از ۴۰ رودخانه جریان دارد که بستر این رودها عمدتا در مسیر دره‌ های کوهستانی و کوهپایه‌ای پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه قرار گرفته و حوزه‌های آبخیز کوچک و بزرگ این استان که از مناطق مرتفع در غرب و جنوب سرچشمه می‌گیرند ، به وسیله تالاب بین المللی انزلی و یا به صورت مستقیم ، به دریای خزر می ریزد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.