تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 16:20
کد خبر : 23146

گیلان در حوزه آبزی‌پروری غفلت کرده/ معطل‌شدن سرمایه‌گذاران در امور اداری به‌هیچ عنوان قابل‌قبول نیست

گیلان در حوزه آبزی‌پروری غفلت کرده/ معطل‌شدن سرمایه‌گذاران در امور اداری به‌هیچ عنوان قابل‌قبول نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه به اینکه حوزه پرورش ماهی و آبزی پروری در استان گیلان ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد گفت: استان گیلان در حوزه آبزی‌پروری غفلت کرده است.

محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست شورای اقتصاد مقاومتی در رشت با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و روند پیشرفت این طرح‌ها در استان گیلان به‌طور ویژه پیگیری می‌شود اظهار داشت: استان گیلان در حوزه آبزی‌پروری غفلت کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حوزه پرورش ماهی و آبزی‌پروری در استان گیلان ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی استان گیلان عقب ماندگی در این حوزه قابل قبول نیست.

نجفی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت‌ها به‌طور بهینه استفاده کرد و این امر نیاز به پیگیری و حمایت ویژه دارد گفت: باید در رفع موانع و معضلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتر به کار برد و این امر همت تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی اشاره به کندی عملکرد برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان گیلان نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌ها است و این امر باید مورد توجه بانک‌ها قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها در استان گیلان است خاطرنشان کرد: معطل شدن سرمایه‌گذاران در امورات اداری به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست و سرمایه‌گذار در استان گیلان باید حمایت و هدایت شود.

نجفی توسعه آبزی‌پروری را مقوله‌ای اساسی و حائز اهمیت در استان گیلان عنوان کرد و با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های این حوزه به‌طور ویژه‌تری استفاده کرد افزود: ترویج فرهنگ سرانه مصرف ماهی در استان گیلان نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر است.

استاندار گیلان با اشاره به کابینه جدید دولت و با تاکید بر اینکه تغییر وزرا نباید در اندیشه کاری مدیران تاثیرگذار باشد بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان همراهی و همدلی مطلوبی را دنبال می‌کنند و عدم همدلی در دستگاه‌های گیلان به‌ندرت دیده می‌شود.

نجفی با تاکید بر اینکه امروز دولت از نظر توان تخصصی نیازمند حمایت است خاطرنشان کرد: مردم استان گیلان همواره با دلسوزی و رضایتمندی، مدیران استانی را حمایت کرده و همواره نبود منابع را درک می‌کنند.

وی با اشاره به روز خبرنگار و با تاکید بر اینکه خبرنگاران از زحمتکشان بی‌منت جامعه هستند تصریح کرد: بیان نواقص و به‌چالش کشیدن معضلات جامعه از خاصیت خبرنگار است و خبرنگاران باید با حفظ دیدگاه مثبت معضلات را مطرح کنند.

استاندار گیلان از اجرای طرح تنفس جنگل برای نخستین بار و به‌طور پایلوت کشوری در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه ۸۴۰ هکتار در استان گیلان به‌منظور مواد اولیه کارخانه‌های MDF صنوبرکاری می‌شوند گفت: سرانه فضای سبز شهر رشت جایگاه ضعیفی را در میانگین کشوری دارد و این امر نیازمند توجه ویژه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.