تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 8:43
کد خبر : 125733

انتخاب دکتر رضا جمشیدی به عنوان داور علمی برجسته توسط معتبرترین ژورنال محاسباتی دنیا

انتخاب دکتر رضا جمشیدی به عنوان داور علمی برجسته توسط معتبرترین ژورنال محاسباتی دنیا
وی توسط هیات تحریریه این ژورنال که میتوان ادعا نمود معتبرترین ژورنال محاسباتی دنیا در زمینه مهندسی ژئوتکنیک است به عنوان داور علمی برجسته سال 2022 انتخاب شد.

جارستان| دکتر رضا جمشیدی چناری رئیس اسبق شورای چهارم کلانشهررشت که در سالهای اخیر برای گذراندن دوره فوق دکتری به کشور کانادا سفر نموده بود پس از عدم موافقت مرخصی علمی ایشان توسط کمیته ای که اعضای آن همگی در زمان دولت جدید منصوب شدند تصمیم گرفت فعلا در کانادا بماند و همچنان به کارهای علمی و مهندسی مشغول باشد.

چندی پیش خبر چاپ یک از آخرین مقالات علمی دکتر جمشیدی چناری به همراه یکی از معتبرترین پروفسور های بین المللی در ژورنال Computers and Geotechnics به عنوان یکی از مهمترین ژورنالهای محاسباتی Q1 در Elsevier  منتشر گردید.

در روزهای اخیر اما وی توسط هیات تحریریه این ژورنال که میتوان ادعا نمود معتبرترین ژورنال محاسباتی دنیا در زمینه مهندسی ژئوتکنیک است به عنوان داور علمی برجسته سال ۲۰۲۲ انتخاب شد.

این انتخاب در راستای همکاری وی با این ژورنال معتبر در زمینه داوری علمی مقالات سایر اساتید بین المللی صورت گرفته است. نکته جالب توجه آن است که افراد امضا کننده این گواهی نامه از جمله اساتید برجسته دانشگاه های آمریکا، انگلستان، استرالیا و سایر موسسات علمی معتبر دنیا می‌باشند.

قابل ذکر می‌ یباشد دکتر جمشیدی چناری در سال ۹۴ در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان رشت کاندیدا شد و علی رغم تایید توسط مراجع چهارگانه هیات اجرایی و شانس بسیار بالای رای آوری به دلایلی نامعلوم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد که در نهایت عطای فعالیت سیاسی در ایران را به لقایش بخشیده و برای فعالیت علمی تراز اول به کشور کانادا مهاجرت  کرد.

این روزها که فضای کم رنگ انتخاباتی در شهرستان رشت و سایر شهرهای بزرگ کشور را پشت سر گذاشتیم عدم حضور نخبگان علمی و سیاسی برجسته و مهاجرت نخبگان کلید واژه اکثر کانالهای گفتگوی شهر رشت و شهرستانهای اطراف بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.