تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 1:06
کد خبر : 126734

آغاز راه‎ اندازی مرکز جامع سرطان در گیلان

آغاز راه‎ اندازی مرکز جامع سرطان در گیلان
با تلاش‎های صورت گرفته، مجموعه‎ای از اقدامات لازم برای نصب و راه‎اندازی دستگاه‎ها و تجهیزات تشخیصی و درمانی سرطان در رشت در دست اقدام بوده و به‎زودی مرکز استان صاحب نخستین مرکز جامع سرطان خواهد شد.

جارستان: سرطان‎ها گروه بزرگی از مرگ و میرها را به خود اختصاص می‎دهند و گسترش علم پزشکی و تجهیزاتی از یک سو و افزایش مراقبت‎های فردی و حاکمیتی از سوی دیگر، از هولناکی و رعب و وحشت این بیماری صعب‎العلاج کاسته است.

 

سرطان‎ها سومین عامل مرگ و میر در گیلان

 

دکتر سیّد محود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته است که سرطان‎ها در استان گیلان بعد از علل قلبی و عروقی، دومین عامل مرگ و میر هستند و سالانه دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ تن در این استان در اثر ابتلا و دست و پنجه نرم کردن با سرطان‎ها جان خود را از دست می‎دهند.

 

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱، مرگ و میر در استان گیلان در اثر سرطان‎ها حدود دو هزار و ۶۰۰ تن بوده که معادل ۱۶ درصد کل مرگ و میرها می‎شد.

 

گیلان فاقد مرکز جامع سرطان است

 

درمان سرطان در گیلان و به‎ویژه در مرکز استان با تمام توان بخش دولتی و خصوصی در حال پیگیری است اما این استان علیرغم اینکه از استان‎های درگیر انواع سرطان‎ها به شمار می‎رود، فاقد مرکز جامع سرطان است تا فرایند غربالگری، نمونه‌برداری، تشخیص و درمان را توأمان با یکدیگر آغاز و به درمان نهایی بیمار ختم کند.

 

 

آغاز راه ‎اندازی مرکز جامع سرطان در گیلان

 

خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم، راه‎اندازی نخستین مرکز جامع سرطان در استان گیلان کلید خورده و اقدامات ارزشمندی نیز در راستای آن انجام شده است.

 

 

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دریافت مجوز راه‎اندازی مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت خبر داده و گفته است که این مرکز در راستای مردمی‌سازی دولت سیزدهم و با بهره‎گیری از ظرفیت بخش خصوصی در دست اقدام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.