تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1402 - 17:47
کد خبر : 123253

دروازه نسبتا خالی برای این سه کاندیدای استان گیلان در انتخابات مجلس

دروازه نسبتا خالی برای این سه کاندیدای استان گیلان در انتخابات مجلس
شاید جزء در انزلی که احتمال یک دو قطبی بین حق شناس و خسته بند است در برخی دیگر از حوزه‌ها نیز اصولگرایان و نیروهای حامی دولت رقابت درون جناحی دارند. 

جارستان: گروه سیاسی| با مشخص شدن غیررسمی ترکیب کاندیداهای تایید صلاحیت شده در انتخابات مجلس توسط هیات نظارت بر انتخابات می‌توان این‌گونه برداشت کرد که در برخی حوزه‌های انتخابیه استان گیلان برخی کاندیداها رقابت چندان دشواری در پیش ندارند.

در سه حوزه انتخابیه صومعه‌سرا، تالش بزرگ و آستانه اشرفیه کاندیداهایی حضور دارند که در حال حاضر فاصله بسیار زیادی با دیگر رقبا دارند و بقیه حتی در خود این شهرستان‌ها هم شناخته شده نیستند.

محمدنقی رنجبرچوبه فرزند نماینده ادوار صومعه‌سرا در دوره گذشته در جایگاه دوم قرار گرفت. در این دوره کاظم دلخوش در حوزه انتخابیه رشت ثبت نام کرده است. شجاع اسرارپوش مقام دوم دوره دهم و محمود قاسم نژاد معاون سیاسی استانداری در  دولت سابق نیز  فعلا با تایید صلاحیت مواجه نشده‌اند.

در آستانه اشرفیه، ابراهیم نجفی نماینده فعلی نه در مقابل خود محمدحسین قربانی و حسن شاخصی را دارد و نه ریحانه احمدی و فرهاد شوقی که ثبت نام نیز نکرده اند.

همچنین در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال نیز برخلاف هیات اجرایی تقریبا همه کاندیداهای مطرح جز حسن محمدیاری نماینده فعلی توسط هیات نظارت با مشکل تاییدصلاحیت مواجه شده‌اند. گفته می‌شود محمد شیخان مدیرعامل سابق دخانیات قرار است حوزه انتخابیه خود را به تالش تغییر دهد. همانطور که محمدیاری پیش از نمایندگی فقط به واسطه نام برادرش شناخته شده بود و در این شهرستان حضور نداشت، محمد شیخان هم مدتهاست در این شهرستان حضور ندارد. وی به تازگی مراسم ختم پدرش را با حضور سخنرانان و مداحان نسبتا مشهور در زادگاه پدری خود برگزار کرد.

شاید جزء در انزلی که احتمال یک دو قطبی سیاسی وجود دارد در برخی دیگر از حوزه‌ها اصولگرایان و نیروهای حامی دولت رقابت درون جناحی دارند.

ممکن است هیات نظارت بر انتخابات مدعی باشد که تعداد دیگری از کاندیداها را تایید کرده است. ولی باید پرسید که آیا مردم  و جریانات سیاسی روی این‍‌ها شناخت کافی دارند و یا خیر و تنها برای حضور معرفی شده‌اند.

گفتنی است رهبر انقلاب به تازگی در سخنرانی اخیر خود درباره مشخصه‌های انتخابات مجلس گفته بودند « رقابت یعنی میدان برای مسابقه جناح‌های سیاسی، جوان‌ها و افراد با تجربه باز باشد»

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.