تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 - 11:46
کد خبر : 111320

🔺اعتراض به مصونیت آقازاده‌ها از گشت ارشاد / اگر راست می‌گویند بروند به دختران و پسران الهیه و ولنجک و… گیر بدهند

🔺اعتراض به مصونیت آقازاده‌ها از گشت ارشاد / اگر راست می‌گویند بروند به دختران و پسران الهیه و ولنجک و… گیر بدهند

آفتاب نیوز نوشت : اگر راست می‌گویند بروند به دختران و پسران الهیه و ولنجک و… گیر بدهند؟ تو این مناطق یا اصلا گشتی نیست یا اگر هست، خیلی خیلی کم به مردم گیر می‌دهند. چرا؟ چون می‌دانند تمام آقازاده‌ها و از ما بهتران در این محله‌ها زندگی می‌کنند. ۹سال پس از توقف عملی حضور

آفتاب نیوز نوشت : اگر راست می‌گویند بروند به دختران و پسران الهیه و ولنجک و… گیر بدهند؟ تو این مناطق یا اصلا گشتی نیست یا اگر هست، خیلی خیلی کم به مردم گیر می‌دهند. چرا؟ چون می‌دانند تمام آقازاده‌ها و از ما بهتران در این محله‌ها زندگی می‌کنند.

۹سال پس از توقف عملی حضور گشت‌های ارشاد در سطح شهرها و معابر عمومی، ابراهیم رییسی که در زمان رقابت‌های انتخاباتی خود، بارها و بارها آزادی را حق زنان و دختران این مرزوبوم می‌دانست و تاکید می‌کرد که هیچ برنامه‌ای برای محدود کردن آنها ندارد، در آستانه یک‌سالگی انتخاب خود به عنوان سیزدهمین رییس‌جمهوری انقلاب اسلامی ایران و به بهانه روز ۲۱ تیر ماه، روز عفاف و حجاب، در اقدامی ناگهانی، دستور اجرای مجدد مصوبه «راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف» را صادر کرد.

مصوبه‌ای که نه تنها مجوزی بود برای احیا و بازگشت قدرتمند گشت‌های ارشاد در سطح شهرها که این‌بار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی را نیز ملزم به چک کردن حجاب کارکنان و پرسنل خود در محیط کار کرده بود. این اقدام آن هم در شرایطی که فشار اقتصادی در زندگی خانواده‌های ایرانی به مرز انفجار رسیده و باعث ایجاد ملموس موج‌هایی از ناامیدی و بالا رفتن آمار درگیری‌های فیزیکی بین شهروندان و اعضای خانواده‌ها و پایین آمدن معنادار سطح تاب‌آوری شهروندان شده است، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با واکنش‌های مقابله‌جویانه‌ای از سوی شهروندان و افکار عمومی مواجه شد.

به اعتقاد مخالفان اجرای این مصوبه که در سال ۸۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و عملا پایه‌گذار گشت‌های ارشاد به فرم و شکل امروزی آن بود، اجرای این طرح می‌تواند از سویی ابزاری باشد برای دور کردن ذهن شهروندان از افزایش‌های تصاعدی بی‌سابقه و البته روزانه تورم و گرانی‌ها در کشور و از طرفی، ایجاد بسترهای کافی برای اجرای دو طرح مهم سهمیه‌بندی نان و افزایش قیمت بنزین و سوخت! طرحی به قدمت عمر ۴۲ ساله انقلاب و البته با شکل و قامتی جدید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.