تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 10:43
کد خبر : 99690

تکنیک‌های طلایی برای موفقیت در کنکور زبان

تکنیک‌های طلایی برای موفقیت در کنکور زبان

جارستان:یک مدرس کنکور گفت: تکنیک‌هایی وجود دارد که کنکوری‌ها می‌توانند با مدنظر قرار دادن این نکات سرعت‌شان را افزایش دهند و نتیجه بهتری در کنکور زبان کسب کنند. فرهاد گل‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص راهکارهای طلایی برای موفقیت در کنکور زبان، اظهار کرد: کنکور زبان شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می‌شود، بخش

جارستان:یک مدرس کنکور گفت: تکنیک‌هایی وجود دارد که کنکوری‌ها می‌توانند با مدنظر قرار دادن این نکات سرعت‌شان را افزایش دهند و نتیجه بهتری در کنکور زبان کسب کنند.

فرهاد گل‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص راهکارهای طلایی برای موفقیت در کنکور زبان، اظهار کرد: کنکور زبان شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می‌شود، بخش عمومی ۲۵ سوال و ۲۰ دقیقه زمان و بخش اختصاصی نیز ۷۰ سوال و ۱۰۰ دقیقه زمان دارد.

این مدرس کنکور با بیان اینکه تکنیک‌هایی وجود دارد که کنکوری‌ها می‌توانند با مدنظر قرار دادن این نکات سرعت‌شان را افزایش دهند و نتیجه بهتری در کنکور زبان کسب کنند، افزود: بهترین تکنیکی که می‌توانند برای سوالات درک مطلب استفاده کنند این است که اول پاسخ‌ها را بخوانند. بعد متن را بخوانند یا در صورت کمبود وقت به دنبال کلمات مشترک سوالات با متن باشند.

این سرگروه زبان آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مورد دیگر این است که می‌توانند برای پیدا کردن جواب نگاه کلی به متن داشته باشند و یا از روش «دنبال کردن جزئیات» بهره مند شوند. همچنین می‌توانند از تکنیک «مرجع» استفاده کنند مثلا با دیدن ضمیر به دنبال مرجع ضمیر باشند.

گلپور ادامه داد: وقتی لغت‌های ناآشنا دیدن که معنای آن را نمی‌دانستند، مضطرب نشوند با توجه به متن معنی لغت را حدس بزنند. تکنیک «حمله به لغت» یا «لغت هم‌خانواده» از دیگر روش‌های تشخیص کلمات است

وی اضافه کرد: یک نمونه از تکنیک لغت، حمله دیداری است  که خود کلمه را تجزیه کنند یا از ریشه لغت به معنی برسند.

این مدرس کنکور تاکید کرد: مهمترین مسئله برای موفقیت در کنکور حفظ خونسردی و آرامش است زیرا در اینصورت می‌توانند به پاسخ درست برسند؛ تلاش کنند که نمره منفی نگیرند و صرفا پاسخ‌های مطمئن را انتخاب کنند و ملاک حدس یا گمان نباشد.

این سرگروه زبان آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه زبان یک مهارت است و آینده به طرف دانش زبان پیش می‌رود، ادامه داد: زبان از رشته‌هایی است که در صورت موفقیت در کنکور و علاقه به آن، از بازارکار خوبی هم برخوردار است، به عنوان مثال می‌توانند در آموزشگاه‌ها تدریس کنند یا به عنوان لیدر تورهای گردشگری فعالیت داشته باشند یا در دارالترجمه‌ها مشغول شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.