تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 - 12:21
کد خبر : 97066

اقامتگاه بوم‌گردی تالش افتتاح شد

اقامتگاه بوم‌گردی تالش افتتاح شد

جارستان-ایرنا:اقامتگاه بوم‌گردی (میشین) گل‌های بنفشه با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، با حضور مسئولان استانی و محلی در بخش مرکزی شهرستان تالش افتتاح شد. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان عصر چهارشنبه در آئین افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای ماشین خانه تالش گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی

جارستان-ایرنا:اقامتگاه بوم‌گردی (میشین) گل‌های بنفشه با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، با حضور مسئولان استانی و محلی در بخش مرکزی شهرستان تالش افتتاح شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان عصر چهارشنبه در آئین افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای ماشین خانه تالش گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی در گیلان سبب تقویت فرهنگ محلی، اقتصاد روستایی و گردشگری می شود و با توجه به اشباع دنیا از مراکز اقامتی چند ستاره، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی با استقبال مواجه است.
حمید آذرپور مهمترین نکته در ایجاد اقامتگاه های گردشگری را حفظ معماری بومی و سنتی و اشتغال پایدار دانست و بر توسعه این قبیل طرح ها در استان تاکید کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تالش نیز در حاشیه افتتاح پروژه گفت: اقامتگاه بوم گردی میشین با مالکیت آقای قربان دولتی ( فعال بخش خصوصی) با صرف ۱۵ میلیارد ریال راه اندازی شده و ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی بوده است.
پردل امیری نژاد افزود: این واحد دارای ۲ بنای ساختمانی، ۶ واحد اقامتی و ظرفیت اسکان ۲۰ نفر است و با افتتاح آن برای هفت نفر شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این اقامتگاه در کنار رودخانه گرگانرود و مسیر تردد ییلاقات ریک، طولارود، مریان و آق اولر و از طرفی به خلخال در استان اردبیل مرتبط است و در نمای آن از المان های سنتی معماری بومی استفاده شده است.

دستگیری سارق با ۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی تالش گفت: سارق لوازم داخل خودرو دستگیر و پس از اعتراف به ۶ فقره سرقت به مرجع قضائی معرفی و زندانی شد.
سرهنگ حسین جمال‌دار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو آنها، روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱ هویت سارق ۳۶ ساله و مخفیگاه وی را شناسایی و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
وی ادامه داد: مشارکت مردم و دستگاه‌ها با پلیس برای کاهش سرقت ضروری است و با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و توجه به هشدارها می‌توان از وقوع بسیاری سرقت‌ها پیشگیری کرد.

شهرستان تالش  با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.