تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 - 11:35
کد خبر : 88896

موزه ها و تفرجگاه های گیلان همچنان تعطیل است

موزه ها و تفرجگاه های گیلان همچنان تعطیل است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: موزه ها و تفرجگاه های استان همچنان تعطیل است و برگزاری هیچ گونه تور گردشگری مجاز نیست. حمید رضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعطیلی بنا به

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: موزه ها و تفرجگاه های استان همچنان تعطیل است و برگزاری هیچ گونه تور گردشگری مجاز نیست.

حمید رضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعطیلی بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان اتخاذ شده و بازگشایی آنها نیز منوط به تصمیم این ستاد است، افزود: با توجه به اینکه اجرای تورهای گردشگری همچنان ممنوع است و پس از اعلام ستاد کرونا استان مبنی بر عدم صدور مجوزهای تورگردانی برای هیچ یک از دفاتر خدمات مسافرتی مجوز برگزاری تور صادر نشده است اما همچنان شاهد برگزاری تورهای غیر مجاز در استان هستیم.
وی اظهار داشت: از آغاز نیمه دوم سال جاری تا کنون با حدود ۴۵ تور غیرمجاز گردشگری برخورد شده است که اغلب این برخوردها به شکل تذکر بوده و پرونده عوامل برخی از این تورها نیز به مراجع قضایی ارسال شده است.
آذرپور با اعلام اینکه دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین سلامت هموطنان در اولویت نخست برنامه‌های این اداره‌کل قرار دارد، گفت: از این هفته برخورد با برگزاری تورهای غیرمجاز تشدید شده و نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی نیز در طرح برخورد با تورهای غیرمجاز همراه هستند.
وی ادامه داد: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه و عناوین جذاب بدون داشتن هیچ‌گونه مجوز قانونی اقدام به اطلاع رسانی تورهای خود بویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که این امر مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران در پی دارد.  
آذرپور ادامه داد: تقاضای ما آن است که گردشگران از هر سفری با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.

افزایش نارنجی ها در گیلان
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در روزهای اخیر از افزایش شهرستان های با وضعیت نارنجی از نظر شیوع کرونا در استان خبر داده است.
دکتر مسعود نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رشت، رودبار، آستانه اشرفیه و بندرانزلی به شهرستان های با وضعیت نارنجی استان گیلان افزوده شده است.
وی بیان داشت: هم اکنون به جز شهرستان های یاد شده که طی روزهای اخیر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند،  رودسر، لاهیجان و صومعه سرا نیز در وضعیت نارنجی هستند.
وی خاطر نشان کرد: در این میان شهرستان های املش و شفت در وضعیت آبی  قرار دارد و بقیه شهرستان ها زرد هستند
وی مهمترین علت بازگشت شهرستان ها به وضعیت نارنجی در استان گیلان را کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: هر زمان که ترددها افزایش یابد و دورهمی ها و مهمانی ها برقرار شود، شاهد افزایش شیوع این ویروس و آمار مبتلایان هستیم.

افزایش مبتلایان به کرونا در گیلان
استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان نیز با ابراز تاسف از افزایش مبتلایان به کرونا خواستار مشارکت همگانی و رعایت دستورات بهداشتی در پیشگیری از کووید – ۱۹ شد.
 ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با قدردانی از همکاری مردم در مقابله با کرونا طی حدود یک سال گذشته، بر ضرورت استمرار رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید و اظهار کرد: بررسی نمودار تعداد مبتلایان، بستری شدگان، مراجعات سرپایی به مراکز شبانه روزی و فوتی ها گویای میزان توجه و یا عدم توجه به رعایت نکات بهداشتی است.
نماینده عالی دولت در گیلان، میانگین رعایت دستورالعمل ها در سطح کشور را ۷۵ درصد عنوان و با بیان اینکه در استان ما نیز این میزان در همین سطح و در برخی شهرستان ها  پایین تر از میانگین کشوری است، یادآور شد: در هفته ای که گذشت؛ شاهد افزایش شهرستان‌های دارای وضعیت پرخطر (نارنجی) کرونایی گیلان بودیم و هم اینک شمار آنها به هفت شهرستان رسیده است.
وی عدم رعایت دقیق پروتکل‌ها، تردد در ساعت های ممنوع و تداوم برخی تجمعات و دورهمی‌ها را از دلایل عمده خیز بیماری در مناطق دارای وضعیت پرخطر عنوان و تصریح کرد : در بخش اصناف نیز نانوایی ها و رستوران ها بیشترین تذکر را دریافت کرده‌اند و صنایع، بخش اداری و کشاورزی نیز بیشترین میزان رعایت را داشته اند.
وی با بیان اینکه عادی انگاری از خطرات بیماری نگران کننده است، افزود: دقت در رعایت توصیه های بهداشتی و عدم شکل‌گیری تجمعات انسانی مواردی هستند که همگان باید خود را ملزم به توجه به آنها بدانند و البته در مناطق پرخطر، این موضوع اهمیتی دوچندان دارد.
هم اکنون ۴۵۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.
۱۹ موزه در گیلان وجود دارد که ۱۵ مورد از آنها فعال است؛ گنجینه رشت، موزه های میراث روستایی گیلان، موزه فومن و نیز تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.
استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.