تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399 - 12:13
کد خبر : 88774

۱۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان شروع به فعالیت کرد

۱۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان شروع به فعالیت کرد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در این استان به بهره برداری رسید. دکتر قاسم جوادزاده مقتدر روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: این واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در مجموع با ظرفیت اشتغال

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در این استان به بهره برداری رسید.

دکتر قاسم جوادزاده مقتدر روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: این واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در مجموع با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر به بهره برداری رسیده است.

وی ظرفیت فرآوری این تعداد از واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی را ۴۵ هزار تن عنوان و تصریح کرد: این واحدها با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: از مجموع سرمایه گذاری های انجام شده برای راه اندازی این تعداد از واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان حدود ۷۵ درصد را بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ های حوزه صنایع تبدیلی در گیلان اظهار داشت: مشارکت سرمایه گذاران در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان بیانگر وجود قابلیت‌ ها و ظرفیت‌ های بالای این حوزه در استان است.

هم اکنون بیش از دو هزار واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در استان گیلان فعالیت دارند.

گیلان بعنوان یکی از مراکز مهم تولید کیفی برنج، چای، زیتون، بادام زمینی، مرکبات موقعیت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی ، فرآوری و بسته بندی و صادرات آن به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای همسود و اروپا دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.