تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1399 - 17:19
کد خبر : 81465

مدیرکل هواشناسی استان گیلان: ایستگاه هواشناسی در گردنه‌ حیران آستارا راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان گیلان: ایستگاه هواشناسی در گردنه‌ حیران آستارا راه‌اندازی می‌شود

جارستان به نقل از ایرنا – مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: ایستگاه هواشناسی خودکار در گردنه حیران آستارا به منظور انتقال سریع داده‌های هواشناسی به مرکز استان، تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و زمین این پروژه تامین شده‌است. محمد دادرس روز چهارشنبه در فرمانداری آستارا گفت: به زودی دیواره، دکل و بخشی از تاسیسات ایستگاه

جارستان به نقل از ایرنا – مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: ایستگاه هواشناسی خودکار در گردنه حیران آستارا به منظور انتقال سریع داده‌های هواشناسی به مرکز استان، تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و زمین این پروژه تامین شده‌است.

محمد دادرس روز چهارشنبه در فرمانداری آستارا گفت: به زودی دیواره، دکل و بخشی از تاسیسات ایستگاه هواشناسی گردنه حیران با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با همکاری فرمانداری آستارا اقدامات لازم برای تامین برق ایستگاه هواشناسی حیران انجام شده و برای تجهیز ایستگاه به ابزارهای تعیین دما، رطوبت، سرعت باد، تشعشع جو و میزان باران به حدود پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: برای تامین اعتبارات لازم از سازمان هواشناسی تلاش می کنیم و تا پایان سال جاری با راه اندازی ایستگاه، اطلاعات هواشناسی به سرعت استخراج و با سیستم‌های مخابراتی به مرکز هواشناسی گیلان مخابره خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۳ ایستگاه هواشناسی در شهرستان های استان فعال است و اداره کل هواشناسی گیلان با اعلان آنلاین اطلاعات زمان کاشت و برداشت ۶ محصول در استان، به کشاورزان کمک علمی می کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: مطابق پیش بینی اقلیمی بلند مدت، بارش باران در ماه های آذر، دی و بهمن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش می یابد و شدت بارش در مناطق غرب استان بیشتر خواهد بود.

عباس صابر فرماندار آستارا هم در این خصوص گفت: هواشناسی در تکمیل زیرساخت حوزه های عمرانی و  برنامه ریزی برای مدیریت بحران ها نقش اساسی دارد و تامین اعتبارات مورد نیاز ایستگاه های هواشناسی ضروری است.

گردنه حیران آستارا در کوهستانی به همین نام در محور مواصلاتی استان های گیلان و اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال ایران است و از غربی ترین نقاط استان گیلان محسوب می شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.