تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 - 13:19
کد خبر : 80651

بارش ۵۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات و سیلابی شدن مسیل ها در گیلان

بارش ۵۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات و سیلابی شدن مسیل ها در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به متوسط بارش ۴۷.۵ میلیمتری طی ۳۶ ساعت گذشته در استان گفت : این بارشها که در ارتفاعات به صورت برف به ۵۰ میلیمتر رسید منجر به به مسدود شدن موقتی برخی جاده ها و سیلابی شدن برخی مسیل ها شد. امیر مرادی

جارستان به نقل از ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به متوسط بارش ۴۷.۵ میلیمتری طی ۳۶ ساعت گذشته در استان گفت : این بارشها که در ارتفاعات به صورت برف به ۵۰ میلیمتر رسید منجر به به مسدود شدن موقتی برخی جاده ها و سیلابی شدن برخی مسیل ها شد.

امیر مرادی روز جمعه افزود: . با توجه به ضرورت اعلام آمادگی که بر اساس پیش بینی و هشدارهای هواشناسی به همه دستگاهها و فرمانداران اعلام کرده بودیم، تمامی دست اندرکاران مربوطه در مقابله با هر گونه حوادث احتمالی در آماده باش کامل بودند و به سرعت نسبت به رفع مشکلات اقدام نمودند .

وی با بیان اینکه طی ۳۶ساعت گذشته تقریبا به شکل یکنواخت در سطح استان بارش داشته ایم که به طور متوسط این میزان به ۴۷.۵ میلی متر رسیده است، اظهار کرد : ایستگاه توتکی سیاهکل با ۸۸ میلی متر بیشترین بارش را در استان و نقاطی همچون سد منجیل با ۶۹ میلی متر و اسپیلی دیلمان با ۳۹.۵ میلی متر و رشت با ۶۷ میلی متر بیشترین بارش ها به صورت باران داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف بود ، افزود : بارش برف در آبی نام سیاهکل و محور بلوردکان – خصیب دشت ۴۵ سانتیمتر و جاده های پونل- خلخال و اسالم – خلخال نیز به بیش از ۵۰ سانتیمتر رسیده است .

وی اظهار کرد: در همین راستا راه ارتباطی تالش- آق اولر که در روستای تنگاب که براثر جاری شدن گل و لای مسدود و تردد وسائط نقلیه با مشکلاتی مواجه شده بود ، بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه همه راه های اصلی گیلان به غیر از پونل- خلخال که بدلیل ایمنی تردد کنندگان بسته شده است، افزود: راه های روستایی در بالای ارتفاعات دیلمان شهرستان سیاهکل ، رودبار و املش تا ۵۰ درصد باز است که مابقی تا ظهر بازگشایی می شود.

وی گفت:   با توجه به اینکه در ارتفاعات بارش ها به صورت برف بود خیلی شاهد سیلاب نبودیم و فقط جریان آب رودخانه های صومعه سرا ، پیربازار و توتکی سیاهکل شمرود و شلمان رود و دیناچال سیلابی و نیمه سیلابی گزارش شده است و  در رودخانه های پلرود و شفارود و ناورود و کرگانرود و قلعه رود خان شدت کمتر بوده و کمی نیمه سیلابی است.

مرادی تصریح کرد: دو  نقطه از شهر رشت در بلوار گیلان و خیابان شهدا در رشن دچار آبگرفتگی شد که با  تلاش های انجام شده برطرف شد.

براساس پیش بینی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی در گیلان تا ظهر تضعیف می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.