تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 12:59
کد خبر : 75903

ایجاد کریدورهای گردشگری موجب تحول در اقتصاد جوامع محلی گیلان می شود

ایجاد کریدورهای گردشگری موجب تحول در اقتصاد جوامع محلی گیلان می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: ایجاد کریدور های گردشگری موجب رونق و تحول در اقتصاد جوامع محلی استان خواهد شد. یونس رنجکش روز سه شنبه اظهار داشت: احیای بافت سنتی ، حفظ طبیعت ، توسعه محلی ، پویایی کسب و کارها ، اشتغالزایی و

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: ایجاد کریدور های گردشگری موجب رونق و تحول در اقتصاد جوامع محلی استان خواهد شد.

یونس رنجکش روز سه شنبه اظهار داشت: احیای بافت سنتی ، حفظ طبیعت ، توسعه محلی ، پویایی کسب و کارها ، اشتغالزایی و تقویت بوم گردی از جمله مزایایی است که با ایجاد کریدور های گردشگری می توانیم به اهداف مورد نظر برای رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی و تقویت جوامع محلی دست یابیم.
وی افزود : به طور مثال؛ کریدور گردشگری دیلمان بعنوان یکی از طرح های مهم در ایجاد تحول با اهداف مورد نظر فرصتی است که از یک سال پیش با جدیت پیگیری و اتفاق های خوبی نیز در این زمینه در حال وقوع است.

به گفته وی؛ این طرح با همکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی و با ایجاد دبیرخانه ای زیر نظر شورای راهبردی متشکل از دستگاه های اجرایی با پیگیری استانداری گیلان ، در حال انجام است.
وی آموزش جوامع محلی در برخورد و تعامل و رفتار با گردشگران ، شیوه های راه اندازی کسب و کارها ، توجه به احیای سنت ها و مشاغل بومی ، حفظ محیط زیست و تقویت بوم گردی ، برگزاری آیین ها و جشنواره های بومی و محلی ، شناسایی و دعوت از سرمایه گذاران و پرداخت تسهیلات برای طرحهای اشتغالزایی روستایی را از جمله اقداماتی خواند که توسط دبیر خانه این کریدور و با پیگیری های شورای راهبردی انجام می شود.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : این کریدور هم اکنون از مسیر شهرستان رودبار تا شهرستان سیاهکل را در بر می گیرد که دارای جاذبه های مختلف طبیعی و بوم گردی هستند.
رنجکش خاطرنشان کرد: راه اندازی مسیر های دیگر گردشگری با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و پیوستگی فرهنگ و آداب نواحی مختلف گیلان نیز می تواند در توسعه گردشگری پایدار در استان کمک کند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان تصریح کرد: تلاش داریم با توجه به تجربیات این کریدور با همکاری فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه با هدف تسهیلگری در کار آفرینی های مبتنی بر گردشگری الگویی مناسب برای رونق صنعت گردشگری در استان فراهم شود.

گیلان بدلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری بی شمار سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.