تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 10:25
کد خبر : 65086

انعقاد قرارداد ۳ طرح گردشگری آبی در گیلان

انعقاد قرارداد ۳ طرح گردشگری آبی در گیلان

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: اجرای طرح‌های گردشگری آبی با هدف توسعه توریسم آب از جمله اولویت‌های کاری این شرکت است. وحید خرمی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: گیلان دارای موقعیت اقلیمی ممتاز و ظرفیت‌های آبی کم نظیر است که باید مورد استفاده قرار گیرند

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: اجرای طرح‌های گردشگری آبی با هدف توسعه توریسم آب از جمله اولویت‌های کاری این شرکت است.

وحید خرمی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: گیلان دارای موقعیت اقلیمی ممتاز و ظرفیت‌های آبی کم نظیر است که باید مورد استفاده قرار گیرند و طرح‌های گردشگری آبی با هدف توسعه توریسم آب از جمله اولویت‌های کاری این شرکت است که در گیلان اجرا می‌شود .

او با بیان اینکه این شرکت به عنوان متولی ارشد مدیریت منابع آب استان است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای گیلان در انجام مطالعات و برنامه‌ریزی‌های خود برای احداث سد‌های گوناگون و ساخت و توسعه شبکه‌های آبیاری -زهکشی به توسعه گردشگری مبتنی بر آب توجه ویژه دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان، ساخت و توسعه نیروگاه‌های برق آبی را از دیگر محور‌های کاری شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد و گفت: در چند ماه گذشته تاکنونحدود ۲۳ طرح ارائه شده در حوزه گردشگری و توریسم آب بررسی و تعیین تکلیف اولیه شده است.

خرمی، از دبیری معاونت برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای گیلان در کمیته هماهنگی استانی گردشگری گیلان خبر داد و با بیان اینکه این کمیته با توجه به ظرفیت‌های استان در حال سیاستگذاری در این حوزه است، افزود: در راستای احداث طرح پارک ساحلی درنیکا در منطقه حاشیه رودخانه سفیدرود در محدوده سد تاریک قرارداد آن منعقد شده است.

او از انعقاد قرارداد ۳ طرح گردشگری آب‌بندان پس ویشه، فشتام و حاشیه رودخانه سفیدرود در محدوده روستا‌های زهنده لشت نشاء خبر داد و گفت: ایجاد طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های گردشگری موقعیتی مناسب برای استفاده چندوجهی و بهره‌گرفتن از تمام ظرفیت آب‌بندان‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نقش ارزنده آب‌بندان‌ها در استان گیلان و وابستگی اراضی کشاورزی منطقه برای آبیاری به آن‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: در گذشت‌های دور آب‌بندان‌ها نقشی بسیار کلیدی در سطح استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان داشتند و آب مورد نیاز بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی از طریق آن‌ها تأمین می‌شد.

خرمی ، با اشاره به نقش ارزنده آب‌بندان‌ها در استان گیلان و وابستگی اراضی کشاورزی منطقه برای آبیاری به آن‌ها ، تصریح کرد: در گذشت‌های دور آب‌بندان‌ها نقشی بسیار کلیدی در سطح استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان داشتند و آب مورد نیاز بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی از طریق آن‌ها تأمین می‌شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.