تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 تیر 1398 - 8:59
کد خبر : 41616

گیلان تردد مسافر از مرز آستارا ۷۵ درصد افزایش یافت

گیلان  تردد مسافر از مرز آستارا ۷۵ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: امسال تا پایان خرداد ۴۵۲ هزار و ۷۸۱ گردشگر و مسافر داخلی و خارجی از این پایانه تردد کرده اند که در همسنجی با مدت مشابه پارسال، ۷۵ درصد افزایش یافته است.

منصور بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری در پایانه مرزی آستارا افزود: به صورت میانگین روزانه چهار هزار و ۹۰۰ نفر از مرز این شهرستان تردد می کنند و این پایانه در حوزه حمل و نقل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۲۱ هزار و ۲۵۹ دستگاه کامیون برای صادرات و واردات کالا از مرز زمینی این شهرستان تردد کرده و ۱۰ هزار و ۷۶۳ دستگاه برای خروج بار و ۱۰ هزار و ۴۹۶ دستگاه کامیون برای ورود بار بوده است.

وی ادامه داد: نسبت به مدت مشابع سال قبل، تعداد کامیون‌های وارد شده، هفت درصد افزایش و تعداد کامیون‌های خارج شده ۱۴ درصد کاهش یافته است.

مدیر پایانه مرزی آستارا بیان کرد: در قالب طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی ساخت پاسگاه، پل مرزی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و بهسازی مسیر تردد کامیون‌ها در دستور کار است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه بیش از یک میلیون مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.