تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 12:35
کد خبر : 40888

سرپرست استانداری گیلان: عملکرد دهیاران و شهرداران در رضایتمندی مردم از نظام تأثیر دارد

سرپرست استانداری گیلان: عملکرد دهیاران و شهرداران در رضایتمندی مردم از نظام تأثیر دارد

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر لزوم انجام وظایف از سوی شهرداران و دهیاران، گفت: عملکرد دهیاران و شهرداران در رضایتمندی مردم از نظام تأثیر مستقیم دارد.

جارستان:

ارسلان زارع صبح پنجشنبه در همایش مشترک شهرداران و دهیاران که در سالن همایش استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به تجلیل از خادمان شهری و روستایی به مناسبت روز شهردار و دهیار اظهار کرد: شهرداری و دهیاری ها تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر پیکره حیات اجتماعی شهرنشینان و روستانشینان دارند.

سرپرست استانداری گیلان درباره نقش و جایگاه مسئولیت شهرداران و دهیاران نیز گفت: وظایف و رسالت شهرداران و دهیاران بر تمام امور زندگی روستانشینان و شهرنشینان تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر تسلط شهرداران و دهیاران بر قوانین و مقررات و مصونیت خود از هرگونه آسیب، افزود: شهرداران باید بر قوانینی که برای آنها مسئولیت های حقوقی ایجاد می کند اشراف کامل داشته باشند و با تعیین مشاور حقوقی اقدامات موثرتر و گام های اساسی تری بردارند.

زارع با اشاره به نقش آموزش در مدیریت شهری و روستایی برای افزایش سطح بهره وری و استفاده بهینه از منابع انسانی و امکانات مادی و تجهیزات، گفت: شهرداران و دهیاران باید برنامه محور در چارچوب اختیارات، نتیجه گرا اقدام کنند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه دولت قوانین، بخشنامه و تسهیلاتی در راستای رفع مشکلات شهرداران و دهیاران اختصاص داده است، تصریح کرد: معاونت عمرانی وزارت کشور از منابع اعتباری قانونی بودجه در قالب های گوناگون همانند استفاده از تسهیلات، ماشین آلات و… استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید منابع مالی خود را کنترل و مدیریت کنیم، ادامه داد: تحقق منابع مالی عمدتاً غیر دولتی است و استان گیلان می تواند گام های موثری برای تأمین درآمدهای شهرداری و دهیاری ها از طریق گردشگری داشته باشد.

زارع با تأکید بر پرداخت حقوق کارگران و پرسنل شهرداری و با بیان اینکه کردار و رفتار شما تأثیر مستقیمی بر رضایت یا عدم رضایت مردم از نظام دارد، اظهار کرد: شهرداران و دهیاران باید با تلاش و اختیارات حداکثری خود و بر مبنای قانون شرایط رضایتمندی مردم را فراهم کنند زیرا این موضوع منجر به تامین نظم و امنیت در سطح شهر و روستاها می شود.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به نقش شهرداری ها و دهیاری ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شهرداران و دهیاران باید در جریان فرآیند انتخابات، بی طرفی خود را کاملاً حفظ کرده و درصدد ایجاد شرایطی مناسب برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری حضور مردم باشند.

شهرداران و دهیاران ارکان اساسی در تحول شهر و روستاها هستند

علی اوسط اکبری مقدم در ادامه این همایش نقش مدیریت شهرداران و دهیاران را به عنوان یکی از ارکان اساسی در تحقق اهداف و تحول شهرها و روستاها دانست و اظهار کرد: در یک بازه زمانی نه چندان دور روستاییان انواع نیازهای خود را در روستاها تامین می کردند ولی امروز برای تامین حداقل معیشت خود باید به شهر رجوع کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر رعایت آیین نامه ها در حوزه مسئولیت خطاب به دهیاران بیان کرد: مباحث مربوط به فروش زمین های روستاییان و حل مشکلات روستایی به شکلی که مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شود باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری کار بسیار سختی است با اشاره به چگونگی تامین مدیریت منابع پایدار شهرداران گفت: شهرداران باید در تعامل کامل با شورای شهر باشند و در پرداخت حقوق، هزینه های خود را از طریق روش های صحیح و مطابق قانون عمل کنند تا بین دستگاه قضا و شهرداری اختلاف ایجاد نشود.

گفتنی است در ادامه این همایش مباحث مربوط به ناوگان شهرداری، حمل زباله، نیروهای شرکتی در پست های حساس، پرداخت مطالبات پرسنل و کارکنان شهرداری، از شهرداران اظهار و به آن پرداخته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.