تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 10:53
کد خبر : 40854

افزایش ۷۳ درصدی مسافرین ورودی به کشور از مرز آستارا

افزایش ۷۳ درصدی مسافرین ورودی به کشور از مرز آستارا

جارستان: مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: تعداد مسافرین ورودی به کشور از مرز زمینی آستارا رشد ۷۳ درصدی دارد. «رسول امیدی» اظهار کرد: طی سه ماه نخست سالجاری، ۴۳۲ هزار و ۶۱۹ نفر مسافر ورودی و خروجی از مرز زمینی آستارا تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجهی

جارستان:

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: تعداد مسافرین ورودی به کشور از مرز زمینی آستارا رشد ۷۳ درصدی دارد.

«رسول امیدی» اظهار کرد: طی سه ماه نخست سالجاری، ۴۳۲ هزار و ۶۱۹ نفر مسافر ورودی و خروجی از مرز زمینی آستارا تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: در این مدت مسافرین ورودی به کشور از طریق این مرز ۷۳ درصد و مسافرین خروجی ۸۴ درصد رشد دارد.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود به ترانزیت کالا از این مرز اشاره کرد و توضیح داد: در مدت مذکور، بالغ بر ۷۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی (ورودی و خروجی) شده است که از حیث ارزش، در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ رشد قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در ترانزیت خارجی (خروجی) ۴۱ هزار تن کالا جابجا شده است، ادامه داد: ارزش این میزان کالا ۱۶۷ میلیون دلار می باشد.

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا با بیان اینکه لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین‌آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظرف شیشه‌ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی عمده کالاهای جابجا شده در ترانزیت خارجی (خروجی) است، افزود: کالاهای فوق از قاره‌های مختلف جهان به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و اکراین ترانزیت شده است.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود از میزان جابجایی کالا از طریق ترانزیت خارجی (ورودی) در این گمرک سخن گفت و خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور ۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۳ میلیون دلار از مبدأ کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده ارسال شده است.

وی اضافه کرد: فرآورده‌های نفتی، لوازم چوب، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، ورق آهن و پشم شیشه عمده کالاهای ترانزیت شده (ورودی) است.

مدیر کل گمرک بندر مرزی آستارا در بخش پایانی سخنان خود درآمد عمومی گمرک آستارا را در مدت مذکور، ۷۸۸ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برشمرد و با تأکید بر رشد ۳۴۸ درصدی این درآمد، افزود: گمرک شهرستان در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.