تاریخ انتشار : جمعه 22 تیر 1397 - 14:07
کد خبر : 35255

عارف: تحریم‌های اقتصادی با تجربه‌ای که از استقامت مردم داریم مدیریت خواهد شد / فکر نمی‌کنیم که در شرایط بحرانی قرار داریم

عارف: تحریم‌های اقتصادی با تجربه‌ای که از استقامت مردم داریم مدیریت خواهد شد / فکر نمی‌کنیم که در شرایط بحرانی قرار داریم

همایش بررسی مسایل جاری کشور به مناسبت افتتاح بنیاد امید ایرانیان- شعبه گیلان در مجتمع خاتم النبیا (ص) رشت با حضور محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، و الیاس حضرتی برگزار شد.

همایش بررسی مسایل جاری کشور به مناسبت افتتاح بنیاد امید ایرانیان- شعبه گیلان در مجتمع خاتم النبیا (ص) رشت با حضور محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، و الیاس حضرتی برگزار شد. عکس‌های این مراسم را در اینجا ببینید.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بنیاد امید ایرانیان در گیلان با کیفیت خوب کار خود را شروع کرده است. وی افزود: ما مدیون مردم هستیم و این منش اصلاحات است.

عارف با بیان اینکه فراکسیون امید دغدغه ها را پیگیری می کند و در حد توان با امید بالا گزارش می دهد، افزود: به دنبال راهکار هستیم دولت در این  شرایط خاص بهترین عملکرد را داشته باشد.

عارف ادامه داد: بنیاد امید ایرانیان بنیادی راهبردی است.

وی تصریح کرد: راه حل هایی را برای رسیدن به توسعه پایدار دنبال می کنیم. می خواهیم ظرفیت ها در فضای کسب و کار دیده شوند.

وی افزود: می شود با برنامه و نگاه عمیق وضعیت اقتصاد را بهبود بخشید.

عارف با بیان اینکه بنیاد امید بنیاد جوانان است و ما مهمانان این بنیاد هستیم، گفت: بهره گیری از دانش نخبگان، فرصت برای جوانان شایسته در عرصه های مدیریتی،ترغیب رویکرد خردورزی و توسعه گفتمان از رویکردهای مهم این بنیاد است.

عارف تصریح کرد: ماموریت این بنیاد تلاش برای اعتلای کشوراست و ارزش های این بنیاد عمل در چارچوب قانون اساسی و صداقت در گفتار  است.

وی افزود: نرخ مشارکت بانوان در عرصه های مدیریتی میانه به بالا در کشور تغییر چندانی نکرده است.

عارف گفت: باید زنان را به میدان بیاوریم در غیر اینصورت نیمه جمعیت نخبه کشور دیده نخواهد شد.

وی گفت: آنچه که برای بنیاد استان گیلان انتظار داریم داشتن برنامه های راهبردی است.

عارف خاطر نشان کرد: مهمترین مساله ما راهبرد توانمندسازی است.همچنان گله داریم که چرا از جوانان اصلاح طلب کم استفاده می شود اما در توانمندسازی ها باید بیشتر کار کنیم.اولویت کار بنیاد بکارگیری جوانان و زنان باشد.

وی افزود: در گیلان مشکلات زیست محیطی  وجود دارد و باید در برنامه بنیاد این مساله بررسی شود.

عارف افزود: حتی با رقبا باید تعامل کنیم و با هم افزایی در کشور نیازها را رفع کنیم.

او خاطرنشان کرد: عملکردها بد نیست و باید در استان ما ظرفیت نخبگی به خوبی بهره برده شود.

عارف گفت: دولت روحانی دولت همسو است و حمایت از آن را وظیفه خود می دانیم.

وی ادامه داد: در نقدها به  پیام توجه کنیم و گله مندی ها را کم کنیم. بهره مندی از سازمانهای مردم نهاد در استان گیلان باید جدی تر شود.

وی تاکید کرد: باید نشاط را در کمترین زمان به جامعه تزریق کنیم.

او گفت: تحریم های اقتصادی با تجربه ای که از استقامت مردم داریم مدیریت خواهد شد.

عارف گفت: ما با برنامه از مردم رای گرفتیم و باید تلاش کنیم رابطه مان لا سازکار دولت همسو کنیم.

او افزود: شوراها در کلان شهرها برای حضور مردم  تشویق کننده باشد.ما نیاز به رای مردم داریم. رمز پیروزی ما وحدت بود و همچنان باید این مسیر را ادامه دهیم.

الیاس حضرتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: همه ما دچار مشکلاتی هستیم که نتیجه بی تدبیری هاست. با چالش های زیادی هم مواجه شدیم. در زمینه اجتماعی می توان ده ها موضوع چالشی اصیل را نام برد. وی ادامه داد: چالش دولت و ملت و رواج بی اعتمادی، گسل در عنصر خانواده را می توان جزوء این چالش دانست.

حضرتی خاطرنشان کرد: با با انگ زدن و متهم کردن و کنار کشیدن مساله ما حل نمی شود. راه حل تنها در امید است و باید آن را حتی به صورت مقطعی و کوچک نیز برگرداند. شبی مردم ما جمع شدند که در کنار یکدیگر شبکه سه تلویزیون را ببینیم و نشاط و انرژی خودمان را به هم منتقل و تیم ملی خودمان را تشویق کنیم. همین موضوع با دردسرهای زیاد انجام شدولی من گزارش اعتماد و نشاط ایجاد شده را ارزیابی کردم که دیدم فوق العاده روبه جلو بود.

نماینده اسبق رشت ادامه داد: اگر بناست که عاقلانه رفتار کنیم تجربه کشورهای مختلف که مبتلا به مصیبتهای خودمان بودم را باید مرور کنیم و به مانند آن ها باید در حوزه اجتماعی فیتیله را پائین اوریم. این که بخشی از زنان وارد استادیوم شوند نقش ترامپ و موضوع دلار است که بگوئیم نشدنی است. این فقط مقاومت و جسارت می خواهد.

نماینده تهران در ادامه بیان داشت: افسردگی از عوامل شورش های اجتماعی است. ما اگر می خواهیم نشاط اجتماعی ایجاد کنیم نباید شرایطی شود فردی مثل احمدرضا درویش هزینه بیست میلیاردی داشته باشد و جلوی فیلمش را بگیریم. وی افزود: قدمهای ولو کوچک برای ایجاد امید نسبت به آینده دارای اهمیت است.

حضرتی بیان داشت: ما در دولت اصلاحات چیزی جزء افتخارندیدیم. رشد هشت درصدی در همان دوره ایجاد شد. همین دولت روحانی اگر در بهترین شرایط کارش را انجام می داد تنها به رشد ۶ درصد می رسید. دولت اصلاحات دولت پاک و منضبطی بود. جمعیت خط فقر زمان انقلاب از ۴۰ دصد به ۱۰ دولت اصلاحات رسید و بعد در دولت احمدی نژاد دوباره به ۴۰ درصد رسید. همین طور که واردات ۲۹ میلیاردی دولت اصلاحات به ۷۹ میلیارد دلار در دولت احمدی نژاد رسید. این مربوط به کسی بود که شعار خودکفایی و عدم وابستگی می داد. وی در ادامه گفت: هاشمی روزی که دولتش را ترک می کرد محبوبیتش ۴۸ درصد و محبوبیت خاتمی ۶۳ درصد بود. اعتماد عمومی مهمترین مساله ای است که باید دولت مردان به آن تکیه کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه اظهار داشت: روش اصلاح طلبانه نسخه نجات بخش جامعه است، اما ما متاسفیم که همه ما خانه نشین شدیم و برای انتخابات و انتصابات رد صلاحیت می شوند. آن وقتی که کشور دست افراد نالایق قرار بگیرد بهتر از این نمی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.