تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 تیر 1397 - 15:36
کد خبر : 35240

افتتاح نمایشگاه اسناد مشروطه‌خواهان گیلان

افتتاح نمایشگاه اسناد مشروطه‌خواهان گیلان

پنج شنبه ۲۱ تیر نمایشگاه اسناد مشروطه‌خواهان گیلان در عمارت میرزا خلیل رفیع از سران جنبش مشروطه گیلان با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، کرمی رئیس کتابخانه های رشت،صفری رئیس انجمن مفاخر گیلان، شایسته مورخ و استاد دانشگاه و برخی از اعضای هیئت امنای خانه فرهنگ گیلان برگزار گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم و حاضرین به تغییر کاربری عمارت میرزا خلیل رفیع به اولین موزه مشروطه گیلان پس از انتقال مجموعه شورای شهر به ساختمان جدید خود اشاره کرد و اظهار داشت با بررسی تاریخ این سرزمین میتوان به وضوح به نقش عظیم گیل و دیلم و جوانان غیور این منطقه در جنبش های آزادی خواهی و استقلال از بیگانه پی برد.
وی افزود عرصه تحولات ایران حتی قبل از اسلام همواره در گرو نقش آفرینی گیلانیان بوده و این پیشینه و سبقه تاریخی برای فرزندان این سرزمین مایه افتخار و مباهات است.
 
سید امیر حسین علوی، اهمیت یادآوری و حفظ این تاریخ ارزشمند برای نسل جوان را دلیل اصلی برگزاری این مراسم از سوی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری دانست.
رئیس شورای شهر، نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی را نیازمند آگاهی و اطلاع بیشتر از گذشته پرافتخار خطه گیلان دانست که در این راستا متولیان امر میتوانند با برگزاری این قبیل نمایشگاههای موضوعی و ارائه اسناد و بیان رشادتهای اجداد ما در این سرزمین باعث تلنگری به اجتماع در راستای ارتقا عزت عمومی شوند.
وی با مثال واقعه پیل داربن و فتح تهران توسط مشروطه خواهان گیلانی تاریخ رشادتهای جوانان این خطه را درسی بزرگ برای مسئولین امروز دانست و ابراز امیدواری کرد با تمام تلاش و انرژی در راستای اعتلای پرچم این کشور تلاش کنند.
در خلال این مراسم مهری شیر محمدی نماینده شورا در حوزه ابنیه تاریخی، فریدون شایسته مورخ و استاد دانشگاه و اکبری مجموعه دار اسناد مشروطه در مورد موضوع نمایشگاه و مسائل پیرامونی به ایراد سخنرانی پرداختند.
در انتها با بریدن روبان از سوی اعضای شورا نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح شد و با بازدید مدعوین از اسناد و تصاویر موجود به کار خود ادامه داد.
عکس‌های بیشتر از این مراسم را در اینجا ببینید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.