تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 15:22
کد خبر : 3418

وزیر ارشاد: استاد معین در ادبیات و تاریخ جامعیتی مثال زدنی داشت

وزیر ارشاد: استاد معین در ادبیات و تاریخ جامعیتی مثال زدنی داشت

جارستان/چهل وپنجمین آیین بزرگداشت زنده یاد استاد دکتر محمد معین عصر امروز در زادگاهش آستانه اشرفیه برگزار شد. منطقه گیلان چهل وپنجمین آیین بزرگداشت زنده یاد استاد دکتر محمد معین عصر امروز در زادگاهش آستانه اشرفیه برگزار شد. دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی سالروز درگذشت استاد معین را گرامی داشت. متن پیام وزیر فرهنگ

جارستان/چهل وپنجمین آیین بزرگداشت زنده یاد استاد دکتر محمد معین عصر امروز در زادگاهش آستانه اشرفیه برگزار شد.

منطقه گیلان چهل وپنجمین آیین بزرگداشت زنده یاد استاد دکتر محمد معین عصر امروز در زادگاهش آستانه اشرفیه برگزار شد.

دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی سالروز درگذشت استاد معین را گرامی داشت.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهره های ماندگار عرصه فرهنگ ستارگان درخشانی هستند که در آسمان علم و ادب و فرهنگ می درخشند و در این سپهر زنده یاد دکتر محمد معین درخشش ویژه ای دارد. نام او همواره در ضمیر اهل فرهنگ و هنر و سرلوحه نام ادیبان شهیر این مرز و بوم حک شده است و هرگز از خاطره ها محو نمی شود.

افسوس که دست روزگار به این نابغه بزرگ چندان فرصتی نداد تا بتواند تمامی تجربیات و اندوخته های علمی خود را به نمایش بگذارد و چراغ عمرش زودتر از آنچه گمان می رفت به خاموشی گرایید اما خدمات ارزنده او به فرهنگ ایران، نام و یادش را در قلب ها ماندگار کرده است .

بی تردید دکتر معین از تبار دانشمندانی است که دانش را نه برای اخذ مدارک تحصیلی و کسب مادیات بلکه برای اقناع ذهن جستجوگر خویش و تکمیل و پیشرفت دایره دانش و خدمت به فرهنگ این مرز و بوم فرا گرفته بود. انس او با استادش مرحوم علی اکبر دهخدا و اهتمام به تکمیل و انتشار لغت نامه، حاصل کار و نامش را چنان ماندگار کرد که امروز فرهنگ لغت معین در هر خانه و کتابخانه ای یادآور نام این دانشمند سخت کوش و پرکار است .

البته خطه سرسبز گیلان از دیرباز مردان و زنان بزرگی را در دامان خویش پرورانده است که در عرصه های علم، دین، سیاست و فرهنگ و هنر سرآمد و مایه افتخار و مباهات همه ایرانیان بوده اند؛ نام آورانی که خدمات و آثارشان ستودنی است و باید آن گونه که شایسته است به فرزندان این سرزمین معرفی شوند. مردم شریف و علم پرور گیلان باید به خویش ببالند که چنین مردان بزرگی را در دامان خود پروریده اند.

آنان که دکتر معین را می شناسند و زندگی و منش او را خوب مطالعه کرده اند به خوبی می دانند که او مردی بود سخت کوش، خستگی ناپذیر و پیگیر در یادگیری و علاقمند به انتقال و نشر دانش به دیگران و به همین دلیل در ادبیات و تاریخ جامعیتی مثال زدنی داشت و مقالات و آثار او همواره مورد استناد پژوهندگان و اساتید قرار گرفته است. ویژگی هایی که باید سرلوحه زندگی دانش آموزان، دانشجویان و هنرجویان جوان ایرانی قرار گیرد تا با ممارست و سخت کوشی در فراگیری دانش، مسیر موفقیت را پیش روی خویش هموار سازند .

لازم میدانم از همه فرهیختگان و دوستان علاقمندی که برای برگزاری این آیین فرهنگی تلاش کردند و همه شرکت کنندگان گرانمایه که با حضور خود در این مراسم به آن غنا بخشیدند، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده مزید توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.
خبرگزاری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.