تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 12:48
کد خبر : 33891

نسبت به روند کند اجرای پروژه‌های عمرانی نگرانم

نسبت به روند کند اجرای پروژه‌های عمرانی نگرانم

عصر دیروز، هفتم خرداد ماه چهل و سومین جلسه شورای شهر در تالار شورا برگزار شد. تصویب کمک نقدی برای مرمت عمارت میراثی سمیعی در محله ساغریسازان و تصویب تعرفه بهای خدمات سازمان زیباسازی برخی از لوایح بررسی شده در این جلسه بود.

فاطمه شیرزاد منشی جلسه، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، ابراز امیدواری کرد، همگان بتوانند در روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان، از ماه خدا بهره معنوی ببرند.
سخنگوی شورا ضمن قرائت بخش هایی از وصیت نامه یکی از شهدای انقلاب اسلامی، دستور جلسه این هفته را قرائت کرد و افزود: لوایح زیادی به صحن شورا رسیده که می باید امروز بررسی و تصویب گردد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه، مناسبت های هفته را گرامی داشت و ضمن عرض تسلیت وفات حضرت خدیجه ابراز امیدواری کرد؛ در روز اکرام و میلاد امام حسن (ع) همگان بتواند از بهره معنوی این روزها برخوردار باشند.
امیرحسین علوی اظهار کرد: نگرانی از برخی اتفاقات در شرف انجام و برخی مشکلات که ممکن است زمان را از دست بدهیم، بنده را واداشت نسبت به برخی موضوعات واکنش نشان دهم. درمدیریت شهری با وجود همکاری های شورا با تیم شهرداری بنظر می رسد روند انجام کارها به سرعت صورت نمی گیرد و این انتظار مردم است.
وی تاکید کرد: نزدیک یک سال از کارکرد شورای پنجم می گذرد و باید پاسخگوی دوران کاری خود در برابر خداوند و مردم باشیم و لازم است تذکرات و پیگیری ها را در اولویت خود قرار دهیم و سرعت پیگیری را از شهردار و تیم مدیریت شهرداری بخواهیم و این نیازمند همکاری دیگر اعضای محترم شوراست.
رئیس شورا همچنین خطاب به شهردار گفت: به عنوان رئیس شورا نسبت به روند کند اجرای پروژه های عمرانی نگرانم و باید شهردار وقت عملیاتی بیشتری برای اجرا بگذارد. تیم ستادی شهرداری باید کارها را انجام دهد و در حوزه های عملیاتی و اجرایی نیاز به یک محرک قوی است و امیدواریم این روند تغییر یافته و عملیات های عمرانی سرعت یابد.
علوی ابراز کرد: برای بررسی برخی موضوعات نظیر تبصره ۳ آب و فاضلاب، بررسی طرح کمیسیون گردشگری و برخی اشکالات وارده فرمانداری به مصوبات شورا نیازمند تشکیل یک کمیسیون تلفیق هستیم.
در جلسه عصر دیروز همچنین، لایحه مساعدت برای مرمت عمارت سمیعی- که در تملک اداره کل آموزش و پرورش است- بررسی گردید.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در مورد پیشینه این بنا و قدمت اثر توضیحاتی ارایه داد و افزود: این بنا در تملک اداره آموزش و پرورش است. ۱۵ سال این بنا رها شده بود و اکنون یکی از تشکلهای مردم نهاد ۳ سال این بنا را اجاره کرده است.
محمد حسن عاقل منش به بازدید میدانی خود از این بنا اشاره نمود و افزود: تلاش برای احیای این بنا و تغییر کاربری آن به خانه صنایع دستی گام بلندی است و رقم ۲۰ میلیون تومان کمک شهرداری برای مرمت این بنا رقم ناچیزی است.
وی ابراز امیدواری کرد، با این رقم کمک مالی بتوان برای احیای یکی از بناهای میراثی این شهر قدم موثری برداشت.
احمد رمضانپور دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: در شرایطی که برخی مدیران مسئول جایگاه وظایف خود را نمی دانند و یا نمی توانند به وظایف خود عمل کنند، شهرداری رشت به توجه به حضورش در حوزه های مختلف شهری و مسایل فرهنگی و عمرانی نقش اساسی دارد و در این مورد باید مساعدت شود. این ساختمان بخشی از تاریخ رشت است و افرادی که در این بنا تحصیل کرده و موقعیت های مختلف علمی و اجرایی داشتند، احیای این بنا می تواند یادگار شورای پنجم بماند.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا در این باره گفت: این کمک در واقع کمک به یک بخش خصوصی است و در شرایطی که ساختمان های در تملک شهرداری وضعیت خوبی ندارند و باید رسیدگی شود، این مبلغ کمک چندانی به احیای بنا نمی کند. هرچند موافق حفظ و احیای بناهای میراثی هستم، ولی باید یک استراتژی مشخص برای بناهای میراثی داشته باشیم.
رضا رسولی ابراز کرد: خانه سمیعی ارزش میراثی دارد و حفظ ان باید در اولویت باشد ولی با این شکل کمک زیاد موافق نیستم.
رئیس شورا نیز گفت: حضور در فضای این عمارت بخشی از تاریخ این شهر را بازنمایی می کند. تغییر کاربری آن به خانه صنایع دستی، و کمک به احیای آن می تواند به حوزه گردشگری در قلب بافت تاریخی کمک نماید.
این لایحه- که با دو فورت به شورا ارسال شده بود- به تصویب رسید و مقرر شد سازمان عمران ناظر بر هزینه کرد باشد.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری نیز با حضور در صحن شورا در این باره توضیح داد: طی بازدیدی که از این بنا داشتیم، احیای عمارت به خوبی پیش می رود. و مدیر پروژه برای مرمت و بهسازی از شهرداری کمک خواست و شهرداری پس از بررسی از ردیف اعتباری شهرداری لایحه کمک به شورا ارسال نموده است.
هومن روایی افزود: افزون بر آن شهرداری امکانات و ماشین های شهرداری را برای خاکبرداری و جمع آوری نخاله به ساختمان سمیعی اعزام نموده است.
وی افزود: اگر قرار است چنین روالی ادامه یابد، سازمان عمران می تواند قبل از تنظیم لایحه، از این بناها بازدید نموده و شرایط را بررسی نماید.
همچنین لایحه تعرفه بهای خدمات سازمان سیما و منظر با دو فوریت اعلام وصول شد و مقرر شد برای بررسی بیشتر در کمیسیون های تخصصی شورا بررسی گردد.
لایحه قیمت کارت تردد برای محدوده طرح ترافیک هسته مرکزی شهر نیز اعلام وصول و جزییات لایحه برای بررسی بیشتر با یک فوریت، به کمیسیون ترافیک شورا ارجاع شد.
در جلسه عصر دیروز، مدیرکل اداره اطلاعات استان گیلان، میهمان شورای شهر رشت بود و پیرامون موضوعات شهری و ارایه راه کارهای عملی با اعضای شورا گفتگو کردند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.