تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 1:37
کد خبر : 3003

دو آلبوم موسیقی گیلکی منتشر شد

دو آلبوم موسیقی گیلکی منتشر شد

جارستان – دو آلبوم موسیقی گیلکی « اَ دَرَ واکون باد بأیِه » و «وس ماری» به همت واحد موسیقی حوزه هنری گیلان روانه بازار موسیقی شد. به گزارش جارستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری گیلان، آلبوم موسیقی « اَ دَرَ واکون باد بأیِه » با اشعاری از محسن آریاپاد و غلامرضا مرادی با

جارستان – دو آلبوم موسیقی گیلکی « اَ دَرَ واکون باد بأیِه » و «وس ماری» به همت واحد موسیقی حوزه هنری گیلان روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش جارستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری گیلان، آلبوم موسیقی « اَ دَرَ واکون باد بأیِه » با اشعاری از محسن آریاپاد و غلامرضا مرادی با تنظیم و صدای موسی علیجانی منتشر شد.

این آلبوم روایت موسیقایی بازی ها و واگویه شادی های ساده و بی سبب است که روزگاری بدون به کارگیری تکنولوژی و ابزارآلات پیچیده، در زندگی مردم گیلان جاری بوده است.

«ا در واکون باد بایه»، «اورگن صدایه»، «تومه اوخان»، «ماره»، «قدیمی بازئن» از قطعات این آلبوم موسیقی است.

نوازندگی این اثر را حسن ساغری (اصوات الکترونیک)، احمد قربانی (نقاره)، مصطفی گلشن (ابوا)، پدرام معروف خوانی (فلوت)، موسی علیجانی (ویولون، ویولا، پیانو و سازهای کوبه ای) برعهده داشته اند.

آلبوم موسیقی « وس ماری» نیز با آهنگسازی و خوانندگی «مصطفی رحیم پور سیاهکلی» و تنظیم «آرش عشقی» به همت واحد موسیقی حوزه هنری گیلان منتشر شد.

«وس ماری» مجموعه از از ترانه هایی است که بافت موسیقایی آثار رنگ و بوی فولکلور دارد و سرشار از سادگی ها و بن مایه های روستایی است.

«وس ماری»، «الله تی تی»، «مشته زلیخا»، «نوروزی خوانی»، «اوستا کریم»، «پاپوی»، « گیله مرد» و «کئخودا» از قطعات این آلبوم است.

آلبوم های «کل شریف»، «شومار عروس»، «گالشی و غول حیدر» و «دس کلا» از دیگرآثار این شاعر سیاهکلی است که از سوی حوزه هنری گیلان منتشر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.