تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 14:04
کد خبر : 28459

تکیه گاه اصلی اداره کشور، قانون اساسی جمهوری اسلامی است

تکیه گاه اصلی اداره کشور، قانون اساسی جمهوری اسلامی است

تکیه گاه اصلی اداره کشور، قانون اساسی جمهوری اسلامی است استاندار زنجان با بیان اینکه امام علی (ع) در منشور خود خطاب به مالک اشتر در خصوص اجرای قانون در جامعه تاکید کرده است، گفت: امروز این شرایط در کشور نیز مورد تاکید قرار دارد؛ به گونه ای که تکیه گاه اصلی اداره کشور، قانون

تکیه گاه اصلی اداره کشور، قانون اساسی جمهوری اسلامی است

استاندار زنجان با بیان اینکه امام علی (ع) در منشور خود خطاب به مالک اشتر در خصوص اجرای قانون در جامعه تاکید کرده است، گفت: امروز این شرایط در کشور نیز مورد تاکید قرار دارد؛ به گونه ای که تکیه گاه اصلی اداره کشور، قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم استان، با بیان اینکه امام علی (ع) در آن مقطع زمانی به عنوان رهبر و پیشوای امت اسلامی بر حرکت در چارچوب قانون تاکید کرده است، اظهار کرد: مردم باید احساس کنند که کشور را دولت در سایه حاکمیت و قانون اساسی اداره می کند.
وی با بیان اینکه باید مردم احساس کنند تمام گروه های اجتماعی در سایه قانون از حقوق یکسان برخوردارند، افزود: قرار نیست به گونه ای رفتار شود تا مردم تصور کنند چون برخی از جایگاه ویژه ای در نظام برخوردار هستند و اختیاراتی در جامعه دارند، بنابراین این افراد فراتر از سایر اقشار جامعه قرار دارند.
مقام عالی اجرایی استان، با اشاره به جامعه محور بودن پلیس در کشور، یادآور شد: با توجه به اینکه پلیس در جمهوری اسلامی، مورد اعتماد مردم قرار دارد، بنابراین پلیس باید قدر این اعتماد مردم را بداند و در شان جمهوری اسلامی و مردم و در چهارچوب قوانین کشور رفتار نماید.
استاندار زنجان بر ضرورت رفتار و رویکرد پلیس متناسب با جامعه مدرن امروز تاکید کرد و گفت: پلیس امروز به عنوان نماد حاکمیت و مجری قانون، باید بر اساس استانداردهای تعریف شده رفتار کند.
درویش امیری به جایگاه و اهمیت فعالیت سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان مسوولیت سنگین، خطیر و دشوارتری نسبت با سایر نهادهای مشابه دارد، چرا که حوزه فعالیت آن با مجریان نظم و امنیت در کشور است.
وی سازمان قضایی نیروهای مسلح را اصلی ترین مرجع و پناهگاه برای مردم در صورت بروز تخلف احتمالی از سوی عاملین اجرای قانون برشمرد و تاکید کرد: با توجه به این جایگاه، سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه سنگین تری نسبت به سایر بخش های قضایی کشور دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه نیروی انتظامی ارتباط مستقیم با جامعه و مردم دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با جامعه بوده و امنیت داخلی در گرو تلاش پرسنل آن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.