تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1395 - 3:19
کد خبر : 2358

فرهنگ، نماد اصلی هویت ملت‌هاست/ احساس نیاز جامعه به برگزاری کنسرت‌های موسیقی/ پرداخت یارانه مطبوعات به بخش‌خصوصی

فرهنگ، نماد اصلی هویت ملت‌هاست/ احساس نیاز جامعه به برگزاری کنسرت‌های موسیقی/ پرداخت یارانه مطبوعات به بخش‌خصوصی

جارستان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ یکی از نمادهای اصلی هویت ملت‌ها است. علی جنتی عصر امروز در جمع اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه گیلان در مجتمع فرهنگی‌ـ‌هنری خاتم‌الانبیاء(ص) این شهر از حضور در استان گیلان ابراز رضایت کرد. وی با قدردانی از حمایت استاندار گیلان در حمایت از برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد:

جارستان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ یکی از نمادهای اصلی هویت ملت‌ها است.

علی جنتی عصر امروز در جمع اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه گیلان در مجتمع فرهنگی‌ـ‌هنری خاتم‌الانبیاء(ص) این شهر از حضور در استان گیلان ابراز رضایت کرد.

وی با قدردانی از حمایت استاندار گیلان در حمایت از برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: گیلان استانی است که بسیاری آن را با جاذبه‌های طبیعی می‌شناسند اما بنده آن را با سرمایه‌های اجتماعی می‌شناسم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از قرن‌های گذشته علمای برجسته در گیلان حضور داشتند، افزود: اکنون علمای بزرگی در این استان حضور دارند.

وی فرهنگ را یکی از نمادهای اصلی هویت ملت‌ها دانست و تصریح کرد: اقتصاد در ذیل فرهنگ تعریف می‌شود.

جنتی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به گیلان گفت: سابقه تمدنی گیلان ایجاب می‌کند توجه بیشتری به این استان شود و هنر به عنوان انتقال فرهنگ نیازمند توجه ویژه است.

وی با تصریح بر اینکه به هنر باید با نگاه انتقال فرهنگی نگریسته شود، ادامه داد: سال گذشته در «ونیز» یک نمایشگاه نگارگری ایران گذاشته شد و آثار ایرانی در معرض دید عموم قرار گرفت.

جنتی با اشاره به اینکه فیلمی که در اسکار جایزه می‌گیرد برای ملت ایران افتخارآفرین است، افزود: هزاران جلد کتاب فرهیختگان ایرانی تاکنون به زبان‌های مختلف دنیا منتشر شده است.

وی اضافه کرد: دیوان حافظ به زبان صربستانی منتشر شده و تمام تلاشی که بدخواهان برای ایران‌هراسی می‌کنند هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

رئیس جمهور آمریکا از نوروز ایرانیان تعریف می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در عید نوروز از فرهنگ ایران تعریف می‌کند، گفت: چنین سرمایه‌هایی داریم و انباشت این سرمایه‌ها در استان گیلان است.

وی اظهار کرد: از ابتدای دولت روحانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد فضای باز فرهنگی و تقویت وفاق ملی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

جنتی فعالیت رسانه‌ها در دولت یازدهم را با آزادی در چارچوب قانون دانست و یادآور شد: در تلاش هستیم تا به عنوان دستگاه فرهنگی نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنیم.

وی ایجاد نشاط و امید در جامعه را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ملت‌ها با امید زنده هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری کنسرت‌های موسیقی، افزود: تولید فیلم و موسیقی خوب آرامش‌بخش و امیدبخش خواست جامعه است و باید به این خواست جامعه پاسخ دهیم.

احساس نیاز جامعه به برگزاری کنسرت‌های موسیقی

وی گفت: کنسرت‌های موسیقی سنتی و پاپ در بعضی از اجراها به صورت رسمی ۱۵۰ هزار تومان بلیت فروشی می‌کنند و غیر رسمی نیز ۲۵۰ هزار تومان بلیت به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد جامعه به آن احساس نیاز می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح بر اینکه ۸۰ رایزن فرهنگی در کشورهای مختلف داریم که فرهنگ ایران را در جهان ترویج می‌کنند، افزود: مد و لباس یکی از ضرورت‌های جامعه بوده و باید لباس‌های محلی و اسلامی را ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال روی گفتمان‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنیم، گفت: مجوز نشریات ظرف سه ماه صادر می‌شود و هر قدر نشریات وزین داشته باشیم نشان‌دهنده ارتقای فرهنگی جامعه است.

جنتی عدالت فرهنگی را از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: ۲۰ درصد از اعتبارات به شهرستان‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یارانه مطبوعات با همفکری اصحاب رسانه مشخص شده و پرداخت می‌شود، گفت: عدالت فرهنگی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به دهها نشریه  مجوز دادیم اما پس از یک سال نتوانستند منتشر کنند و طبق قانون مجوز آنها لغو شد.

پرداخت یارانه مطبوعات به بخش‌خصوصی

وی با تصریح بر اینکه در نشریات هیچ رانتی به موافقان و مخالفان دولت نمی‌دهیم، یادآور شد: یارانه تنها به مطبوعات بخش خصوصی پرداخت می‌شود و به مطبوعات وابسته دولتی یارانه پرداخت نمی‌شود.

جنتی از واگذاری نمایشگاه‌ها به بخش‌خصوصی خبر داد و متذکر شد: آمادگی داریم برگزاری جشنواره‌ها را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ مورد از اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها واگذار شده است، یادآور شد: کتابخانه مرکزی رشت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از بالغ بر یک دهه پیش در حال ساخت است و باید فکری برای آن شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: امسال ۷ هزار و ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی تسهیلات دریافت می‌کنند و پرداخت وام به چاپخانه‌ها باید در این قالب انجام شود.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.