تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 - 15:09
کد خبر : 125687

در یک نشست خبری؛

هدف جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت تشریح شد

هدف جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت تشریح شد
نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

جارستان:  به نقل از  امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت به نقل از ره نگار: نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

شهردار رشت در این نشست با بیان اینکه اطلاع رسانی و خروجی عملکرد برگزاری دومین جشنواره فیلم برعهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است گفت: در این جشنواره ۱۸۴ اثر از ۱۳۲ فیلمساز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این تعداد ۴۲ اثر پس از داوری به مرحله نهایی راه یافتند.

رحیم شوقی افزود: از این تعداد آثار راه یافته ۲۷ اثر داستانی، ۷ اثر پویانمایی و ۸ اثر نیز در قالب مستند ساخته شدند که از ۱۷ اسفند ماه در سینما سپیدرود رشت اکران و در آخرین روز نیز کارگاه تخصصی با حضور فیلمسازان برگزار می شود.

شهردار رشت در ادامه در خصوص فیلمسازی و نقش فرهنگ شهرنشینی اظهار داشت: ما در مدیریت شهری بحث آموزش را جزو مهمترین مقوله جهت بهبود زندگی شهروندی می‌دانیم و معتقدیم آموزش در تمام مقاطع تحصیلی نقش تاثیرگذاری در بهبود فرایند زندگی شهرنشینی دارد.

وی با بیان اینکه آموزش ها در حوزه ترافیک و پسماند خصوصا توسط کودکان بسیار ماندگار و تاثیرگذار بوده است اظهار داشت: شهر رشت بعنوان شهراولین ها در حوزه فرهنگ همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارد و فیلمسازی نیز در این راستا یک مقوله تخصصی است که می‌تواند در بحث آموزش موثر واقع شود.

شوقی رئیس جشنواره فیلم کوتاه رشت تصریح کرد: خوشبختانه بازیگران، کارگردانان، ادبا و اساتید بزرگ از این شهر ظهور کردند و اکنون در سطح ملی فعالیت می‌کنند این افتخاری بزرگ است و بدون شک برگزاری این جشنواره ها در جوانان ایجاد انگیزه میکند تا با الگوبرداری راه این بزرگان را ادامه دهند و آبروی شهر را حفظ نمایند.

✔️ ارتقای فرهنگ شهروندی هدف اصلی جشنواره فیلم کوتاه رشت

علی محجوب مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و مسئول دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه رشت نیز در این نشست گفت: اکران فیلم های این جشنواره از فردا ۱۷ اسفندماه در سینما سپیدرود رشت برای عموم شهروندان آغاز می‌شود و آیین اختتامیه آن نیز ۱۹ اسفند ماه در تالار مرکزی به همراه چند کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه دومین جشنواره فیلم کوتاه رشت خاطر نشان کرد: ۵ جشنواره فیلم در سطح کشور دارای مجوز رسمی هستند که یکی از آن ها جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت است و از این بابت خدا را شاکر هستیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ شهروندی هدف اصلی برگزاری این جشنواره است عنوان کرد: شهروند و زیبایی‌های شهری، شهروند و ارتقای فرهنگ شهری، شهروند و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، شهروند و تحکیم بنیان خانواده و… از موضوعات و محوریت این جشنواره می‌باشد.

✔️ نگاه مثبت مدیران به مقوله فرهنگ

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه گفت: رسانه ها و خبرنگاران در حقیقت بازوان اجرایی و یار و یاوران ما هستند که در تمام حوزه ها همراهی ویژه ای با ما داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر رشت و استان گیلان دارای پتانسیل های زیادی در موضوعات و جشنواره های مختلف است اظهار داشت: همه مدیران و برنامه ریزان باید در موارد فرهنگی و هنری به برگزاری این نوع جشنواره‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و خدا را شاکریم که شهردار و تمام اعضای شورا نسبت به مقوله‌ فرهنگی نگاه مثبت دارند.

تاج شهرستانی ادامه داد: این جشنواره با حضور “علی دهکردی” مدیرعامل خانه سینما و یکی از هنرمندان برجسته کشور برگزار خواهد شد که این در حقیقت لطفی است که خانه سینما به ما دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت تصریح کرد: رشتی ها و گیلانی ها در عرصه هنر و فیلمسازی همیشه حرف برای گفتن دارند و در واقع در سطح کشور شماره یک هستند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه این نوع کارهای فرهنگی باید ادامه دار باشد تصریح کرد: بحث فیلمسازی یک سمت موضوع است و مقوله پخش شدن آن از صدا و سیما و استفاده عموم بحث مهم دیگر است که صدا و سیما باید به آن به بعنوان یک کالای هنری نگاه نماید.

 

✔️ فیلم بهترین تریبون برای آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی

هادی رمضانی عضو شورای شهر رشت نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: فیلم بهترین تریبون و فرصتی است که می تواند بیاموزد که شهروندان چه وظایفی در ارتقای فرهنگ شهرنشینی و مدیران شهری نیز چه تکلیفی در قبال مردم و شهروندان دارند.

وی با اشاره به سریال “جایزه شش” شبکه باران که در مقوله طنز هم به بیان مسایل شهری و جامعه می پردازد و هم نشاطی را در خانواده ایجاد می کند به تأثیرگذاری فیلم در امر ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره و تاکید کرد.

✔️ جذابیت مهمترین عامل تاثیرگذارسید حسین رضویان عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این نشست گفت: صرفا به فیلم نباید با جنبه آموزش نگاه شود بلکه جذابیت مهمترین عاملی است که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اصطلاح هنر برای هنر و فرهنگ برای فرهنگ یک افیون است افزود: این سوال که چرا در شهر ما با وجود همه مکانسیم ها و تلاش های زیاد نتایج خیلی عالی کسب نمیشود می‌توان پاسخ داد که هنر باید به گونه ای باشد کشش سینماگران، هنرپیشگان و جلب مخاطب عام را در خود داشته باشد.

✔️ برگزاری جشنواره‌های ملی رسانه ای

قاسم مصفا سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان نیز ضمن تقدیر از عوامل برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه رشت خواستار برگزاری جشنواره های رسانه ای در بخش ملی شد.

وی عنوان کرد: گیلان با وجود رسانه های فعال قابلیت و ظرفیت آن را دارد که با تولید محتوا در محورهای مختلف نقش تاثیرگذاری در راستای تحقق اهداف شهری داشته باشد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.